• elliis

Hund svalde plastpåse=(

Min omplacerings hund kan inte loss.
    Vi har försökt lära honom det. Men så fort han hittar något som är godare än godisarna som vi erbjuder honom, så bryr han sig inte.

Så idag när vi gick hittade han en plastpåse inte en stor men som en fryspåse ungefär, full med gammal pizza.
    Vi försökte få bort den från honom, men han tog den bara längre och längre in i munnen.
    Då förstod vi att han tänkte svälja den hel. Så då drog vi i den så vi fick lös lite bitar från påsen, innan han svalde den.
    Men han fick ändå i sig ganska mycket påse.

Vad ska vi göra nu? Kommer det komma ut tror ni?
    Ska vi mata honom med något speciellt eller ska han svälta?
    Hjälp!=(=(

• Svar på tråden Hund svalde plastpåse=(
  • Zocute

Åka till veterinären såklart! Vad skulle du göra om ditt barn svalde en påse....Vi är byggda på samma sätt som djuren, så lika farligt! Sqamtidigt som det så klart KAN gå bra...

• Vilja00

instämmer, ring vet om det akuta problemet o ring en instruktör som kan visa er hur ni får just er hund att förstå att det 1 inte är tillåtet att stoppa saker obeingat i munnen 2 att han/hon måste släppa vid kommando. Skälet till att jag inte skriver råd om just loss är att man måste se hundens reaktion och språk för att göra rätt annars kan det ta hus i h-ete.

• elliis

Jag har ringt veterinär men dom sa bara att jag skulle avvakta.
    Och vara uppmärksam på om hunden visar att han mår dåligt.

Vi har tagit honom för några månader sen bara och har själv försökt lära honom loss.
    När det är saker som inte är så roliga eller goda så släpper han dom. I början gav vi honom en godis när han gjorde det. Nu gör vi det bara lite då och då. Men så fort det är något som är godare, då vägrar han släppa.
    Vi har försökt byta till en godis, men det hjälper inte.
    Och så fort han märker att vi vill att han ska släppa det han har så gömmer han sig under bordet och morrar åt oss. Verkar som om han tror att vi vill göra honom illa. Vet inte hur dom förra ägarna har gjort.
    Sen så sväljer han saken han har FORT!

• Bemma

Hur har det gått?

Min hund gjorde samma förut!!

Han har svalt både förslutningsgrejjen till brödpåsar och en glasspinne till en Solero!
    Båda gångerna har han kräkts upp dem ganska snabbt!

Mår inte hunden dåligt är det säkert ok! Och var det inte en hel påse så kommer det nog ut ganska lätt i andra ändan!

Det är tusan vad de kan va snabba vovvarna!!

• Heydatsme84

Har ni inte läst om boxern som svalde en plastbad anka?
    den låg därinne jättelänge och var svart när den kom ut.

• elliis

Nu har den kommit ut.
    Han fick springa lös en stund så magen skulle komma igång. så på vägen hem så kom den ut. Ihopskrynklad å fin.. Haha..
    Känns skönt!

• Poffan

Vilken tur att påsen kom ut =) Nu kan ni sova gott.

• Mirris

Usch va dom kan dom små! Va skönt att det gick bra o påsen kom ut.. behövdes ingen bajspåse där inte

Jag känner en labbe som är ledarhund.. så matte ser inte allt han stoppar i sig.
    För några år sen började han kräkas (mer än vanligt) han spydde kanske 10 gånger på en dag.. och just som hon fått tag i veterinär så kräktes han upp en folieform med en sten i!! Sen var det klart Smarrigt värre.

O jag var hundvakt ett tag åt en SanktBernardstik som inte var riktigt riktig Så fort hon förstod att man skulel försöka ta nåt ur munnen på henne, då slutade hon tugga o bara svalde grejjrona hela.
    En gång åt hon en gammal plastpåse med tomma bullpapper i!! Den kom ut hel. Isch...

• ming

Måste bara säga att min sambos gamla hund en gång hade gått och dragit rumpan mot marken, ni vet så där när det klias. Sen såg de att det stack ut ett par strumpbyxor, så då hade hunden alltså käkat upp dem i smyg.

Kossan af Svammel
  • Eddiesmamma

När jag hade katt förut så tömde jag kattbajset i hundbajs påsar och hade i en sop hink.
    Hunden lyckades ta sig in på toa då och då och bet sönder påsarna för att komma åt kattbajset. Hon fick i sig mycket plast många av gångerna. Dom kom ut då hon bajsade. Ibland fick man ta nån pinne och hjälpa till och dra ut plasten när det kom ut *Äckligt* Men vad gör man inte

♡ Älskar min Eddie ♡
  • Tuttan af Goding

Min labbe åt en plastpåse och den kom också ut tillslut. Jag var dock helt säker på att den skulle fastna och tvivlade på veterinärens råd.

• teijasmamma

min hund har oxå svalt en plastpåse o kom ut naturliga vägen men visst va man nojjog att nått skulle hända.....

• elliis

Haha.. Ja dom kan få i sig lite vad som helst.
    Jo det var väldigt skönt när den kom ut...

Haha..strumpbyxor. det var det värsta

Svar på tråden Hund svalde plastpåse=(