• cegermyran

Eldorados snabbnudlar

Är det någon som vet näringsinnehåll på nudlar som färdigkokt.
    På förpackningen står det bara för okokta.
    Någon som har bantat på nudlar berätta gärna hur det gick.

• Svar på tråden Eldorados snabbnudlar
  • sweetpea

Näringsvärdet förändras ju inte för att du kokar dem? Vattnet som de drar åt sig i kokningsprocessen påverkar ju inte näringsvärdet. Om ett paket är 200 kcal (exempel) okokt är det ju detsamma kokt. Äter du hälften är det 100 kcal...

Snabbnudlar är väl ganska värdelöst, rent generellt. Tror inte att de har sin plats i någon bantningsplan. Snabba kolhydrater, härdat fett...I viktväktar-points är ett enda paket 8,5 points, tror jag - det är typ hälften av vad jag får äta på en hel dag.

Jag skulle rekommendera en annan bantningsmetod, helt enkelt.

• nosslin

precis som sweetpea säger, i viktväktar termer är det något av det värsta man kan sätta i sig. hehe

• Lindblomman

Att äta snabbnudlar som bantningsmetod är nog ingen bra idé. De tjänar bara till som billig bukfylla.

• cegermyran

jag har en kompis som  bantar på detta vis,så jag funderade
    på om det var så bra metod,Själv tycker jag inte om dessa nudlar.

• Lindblomman

Äter hon bara nudlar?

• cegermyran

Jahon äter 4 nudelpåsar om dagen och jag tror inte att hon får i sig tillräckligt med näring.
    Har talat om för henne att det hon går ner på detta kommer hon att gå upp och dubbelt till.

• sweetpea

Ja, och dessutom drabbas av en oerhörd massa bristsjukdomar. Om hon går ner nu är det ju bara muskelmassa, hon tillför ju inget protein men en massa kolhydrater och fett! Det verkar helt vansinnigt.

Svar på tråden Eldorados snabbnudlar