Ipren och amning?
Kan man ta Ipren när man ammar? Man skulle ju inte äta Ipren när man var gravid... *sååå ont i huvudet*
Kan man ta Ipren när man ammar? Man skulle ju inte äta Ipren när man var gravid... *sååå ont i huvudet*
upp upp
Med tanke på att ipren rekommenderas vid mjölkstockning är det nog inga problem. Så här står det om ipren i FASS (tips, gå in på www.fass.se om du undrar över andra läkemedel)
Amning
Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Ipren under amning.
Så du kan nog ta en ipren mot din huvudvärk!
jag tror dom brukar rekommendera alvedon eller panodil, men enstaka gånger gör nog inget.
fler?
Jag har oxå hört att man helst inte ska använda Ipren eftersom dom är antiinflamatorisk, men någon enstaka gång gör nog inget. Men gå och köp alvedon istället till nästa gång!
min barnmorska samt på apoteket sa att det är ok med panodil men ej treo och ipren?
Men alltså, läs i FASS; där måste alla rapporterade biverkningar stå med och enligt FASS är ipren ok. Kopierar in vad som står om alvedon och panodil
Amning
Paracetamol passerar över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Tala ändå med läkare vid mer än tillfällig användning av Alvedon under amning.
Amning
Går över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Panodil under amning.
Jag fick rådet att ta Alvedon när jag frågade på BVC.
"Amning
Paracetamol passerar över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Tala ändå med läkare vid mer än tillfällig användning av Alvedon under amning."