• zelda77

Foder till Grand Danois

ni som har grand Danois, vad för foder kan ni rekommendera? Min valp har hittils fått eukanuba puppy/ junior för storväxta hundar... Men enligt vad jag har lärt mig så ska dem ju inte äta foder med för hög proteinhalt o jag tycker att 26 % protein är lite mycket. Så jag skulle vilja veta vad ni ger era valpar/hundar för mat?

• Svar på tråden Foder till Grand Danois
  • Uncia

att fråga sin uppfödare är alltid bra då dem har stor erfarenhet av rasen och bäst foderanpassning eller någon annan i rasen du har förtroende för.
    man ska ju vara försiktig med så fortväxande raser.
    sen vet jag att royal canine har foder anpassat för den sortens storlek på hund också.

• iii

Kolla på Magnussons hundmat på www.hundmat.com/
    De började göra den maten just för deras egna grand danois

• Susiepie

Då skulle jag vilja veta vad anledningen att du inte vill ge din valp proteinrikt foder.. ?

Ochvilka proteriner tycker du inte är bra för hunden?

• Matece

Så länge du kör på ett foder för storväxta hundar så. Typ Hill´s Large Breed eller liknande. Stirra dig inte blind på proteinhalten utan läs rekommendationen på påsen för hur mycket hunden bör äta varje dag.

• Monique81

Man ska inte ge en Grandis för proteinrik mat då den lätt får tarm- och magomvred. Man ska ju inte heller motionera en grandis direkt efter maten pga samma orsak. Det är otroligt annorlunda att äga en grandis än andra hundar. Ok, nu vill jag absolut inte dra alla hundar över samma kant. Men ni som har andra storväxta hundar vet vad jag menar. Jag har haft schäfer, schäferblandning, husky, tibetanskspaniel, grandis mm. Ingen ras är den andra lik, men just dom riktigt stora hundarna ska man vara rädd om.
    Ang foder så var det en som sa att man ska ge Roya Canine (den lila påsen) En annan uppfödare av grandis sa att vanlig Doggy passar bra. Då jag har otroligt dålig ekonomi ett tag så körde jag med Doggy och det var super. Även till grandis. Nu köper jag endast Doggy. Hoppas att du blir LITE klokare av alla svaren.

Svar på tråden Foder till Grand Danois