• Lizette 86

mindre fosterrörelser v.40?!

Hej,
    Är i v.40 nu BF om 5 dagar.. Igår började den lilla krabaten i magen att röra sig mkt mindre och slöare vilket gjorde mig jätte orolig men tänkte att det nog inte var nån fara. Men h*n har varit lika slö idag så ringde förlossningen och ska in dit och kolla den lilla så att h*n mår bra..
    Nu sitter jag bara här och är orolig och väntar på att min pojkvän ska komma hem från jobbet så vi kan åka in...
    Men är det normalt att bebisen rör sig slöare såhär i slutet? Och magen är mkt mjukare än innan, e det normalt eller inte?

Känns iaf skönt att snart få komma in och kolla så att man kan vara lugn i helgen, bara allt är bra vill säga..

• Svar på tråden mindre fosterrörelser v.40?!
  • Min högsta önskan

Har ingen erfarenhet.. Är "bara" i v 34 (33+5)...

Men jag hoppas att allt är bra med den lill*!!!

*håller tummarna*

• Lizette 86

ingen som vet eller kommer ihåg från sina graviditeter?

• Mamma Till Leon

Men har du inte känt av den lill* alls?
    JAg vet att leon var lugnare vissa dagar och andra
    dagar var han som galen i magen.

• Pluttesnuttan

Hoppas allt går bra... vad jag har hört så blir bebbarna lugnare när de snart vill komma ut men jag e inte säker =)

• nilam

Tycker mig känna igen det där! Var inne ett par gånger vid varje graviditet och kollade och det är så skönt att få bekräftat att allt är bra!

• josefsmamma

det är så att de vilar också upp sig innan förlossninge...
    Dessutom är det rätt trångt så förhoppningsvis är det ingen fara...
    Lugnet före stormen... du vet

Lycka till!!!

• ammandersson

Min krabat hade väääldigt lugna dagar vissa dagar innan förlossningen.
    Om du "knuffar" lite på magen buffar den tillbaka då? När det var så lugnt i min mage buffade jag lite bara för o se till att man får ngt gensvar...  Tror absolut inte att det är ngn fara, men känner du dig orolig tycker jag du ska ringa till BVC, det gjorde alltid jag!
    Bättre att ringa o bli lugn än o gå hemma och fundera... Det känns skönt när man har pratat med ngn! Tyckte jag iaf...

• Karlskronamammut

Bra att i ollar upp det om ni är oroliga, men vist rörde han sig mindre i slutet, finns ju inte lika mycket plats längre.
    lycka till

• Lizette 86

Då får vi hoppas på att allt är ok med h*n.. Snart kommer nog killen hem så att vi kan åka, tar ju 40 minuter att komma fram också..

• rosenlina

Håller tummarna att allt e som det ska.berätta sen!

• Lizette 86

Allt var helt okej med lilla bebisen, h*n verkade trivas utmärkt i magen Så nu kan vi slappna av i helgen! Skönt..

Svar på tråden mindre fosterrörelser v.40?!