• Sandrah85

Min katt är besatt av armhålor

Ja, som rubriken lyder verkar min ena kisse vara helt besatt av min killes armhålor. Så fort han ligger ner utan t-shirt med armarna bakom huvudet så är hon där och snurrar och gnider sig i hans armhålor. Varför? Är det fler som har sånna katter? Min andra katt är dock inte alls intresserad av detta, hon bara tittar och nosar lite och går därifrån.

• Svar på tråden Min katt är besatt av armhålor
  • Trinity78

Hur gammal hon? Har hon gjort så här tidigare?

A loaded gun won't set you free
  • Sandrah85

Båda min katter är ca 23 veckor gamla och hon gör såhär hela tiden han ligger utan t-shirt. Jag tycker det verkar vara lite skumt?

• Birgitta2

Det där gör min med när jag sorterar tvätt. Och det är bara sonens kläder hon gör så med. Gnider sig i kläderna som om det vore kattmynta. Framförallt hans T-shirts. Kanske är det så att killarna utsöndrar något som katterna gillar.

• Sandrah85

Ja, men det skumma är juh att det bara är den ena katten som är intresserad.. och hon beter sig som en besatt verkligen.

• dekad

Hahaha, jaa, en del katter kan få såna "hangups". Jag har läst om rätt många som fastnar för det manliga könets svett Som ääälskar när husse har tränat, älskar hans skor och hans gamla använda kläder Hon tycker troligen att det luktar jättegott. Det kan vara ett tecken på könsmognad. 23 veckor...då är hon 5 månader typ? Inte helt otroligt att hon kan bli könsmogen nu, rätt troligt skulle jag nog säga. Jag vet om vissa honkatter som kan komma i löp genom vissa lukter som dom tycker är himla goda. Om ni inte vill ha ungar kan ni nog snart kastrera. Om ni ska ha ungar så är det bäst att vänta tills katten är runt 1 år, annars är hon för ung och det kan bli så att hon inte vet hur hon ska sköta ungarna och då får ni nappa upp dom (hårt jobb). Å andra sidan, om ni ska ha ungar och har planer med en viss hane och hon kommer i löp av husses lukt är det ju då rätt lätt att få henne i löp en viss period som ni planerat om hon då får nosa lite på husses armhåla (har läst om uppfödare som har det "problemet", med tillhörande "lösning" skulle man kunna säga ).

• charmtroll

Vår hankatt (4 år) gillar också mannens armhålor och att slicka av hans after shave!! Honkatten blir som tokig av torkad oregano...

• johannaringer

Min katt har en annan hang up.. Hon slickar både mig och min sambo på bröstvårtorna när vi sover :-O Vi har vaknat av det flera gånger. Min förra katt brukade slicka mig på fötterna, men det hade väl med altet att göra.. Jag fattar inte varför hon ska envisas med att slicka oss på bröstvårtorna!?

Ett tips.. Om du vill kolla om din katt löper, så kan du klappa henne precis ovanför svansen, på ryggen alltså. Om en honkatt löper så börjar den svanka något alldeles otroligt om man gör så. Jamningarna går inte att ta fel på heller, det låter som att katten lider något fruktansvärt. Skär i hjärtat!

• dekad

Haha, vad jobbigt. Deras tungor är ju inte direkt som silke

• Sandrah85

Dekad: Det är innekatter så det är nog ingen fara med det där att hon skulle få kattungar. Sen ska vi nog kastrera dem ändå faktiskt. Men tack att det är "ganska" normalt iaf.. Då vet vi att hon inte är helt tappad bakom flötet :P

• Sandrah85

Johannaringer:
    HAHA det där gör vår andra katt.. fast hon slickar inte bara, hon börja snutta på våra bröstvårtor >_

• JeckaH

Vår katt gör också så när min bror kommer på besök. Hans armhålor är tom så goda att hon vill slicka i dem, urk...

Har ingen aning om varför, för våra armhålor låter hon bli. Min bror luktar väl gott i armhålorna eller nåt.....

• Zaria

Min katt är besatt av näsor, han är 6 år och alltid varit sån, jämt ska han knuffa på näsa och slicka på den som om han är tokig, mindre kul när man sover, han gör även så på sonen på 17 mån när han sover....

• Sandrah85

JeckaH: Ja det är nog kanske något med katter och killarnas armhålor. Mycket mysko!

Zaria: Haha ja, vår andra katt brukar buffa oss på näsorna, men det är juh inte så trevligt att ha en katt i näsan så då får man buffa tillbaka :)

• JeckaH

Ska tillägga att min bror alltid har haft lätt för att svettas och är i tonåren (vissa svettas ju extra mycket då). Kanske det är svettlukt som är mums för kissarna :).

• Zaria

Sandrah85: det hjälper inte han tar i för kung & fosterland, man får ont, sedan när man vaknar ser man ut som Rudolf med röda mulen... =)

• Sandrah85

JeckaH: Jag tror också de gillar svett nu, dock killsvett och inte tjejsvett verkar det som.

Zaria: Haha vilken envis liten rackare, ni får uppfostra honom bättre ;)

• Zaria

SandraH85: Man kan inte uppfostra en katt som bestämt sig...spelar ingen roll vad man än gör, han bara spinner och är sen på igen...Fast lite go är han allt.

• Sandrah85

Zaria: Haha nej det är kanske sant, men en katt är juh inte så stor och tung så man kan väl putta bort den. Annars hade jag fan mosat in min näsa i hans ;) haha!

• Zaria

Sandrah85: Jag puffar och knuffar allt jag kan,men han kommer ju tillbaka...då tror han bara att han varit dum och spinner ännu högre och knuffas ännu mer för att få bekräftelse på att man fortfarande tycker om honom...hur kan man neka något sånt? haha

Svar på tråden Min katt är besatt av armhålor