• happy2

Konstant mätt!!

Hej!! ja som sagt,, Nu känner man att de börjar bli ont om utrymme,, Jag e mätt nästan hela tiden nu,, Jag har inte ätit sen frukost nu o jag e fortfarande mätt,, Åt 3 mackor och 2 glas mjölk,, Sen har jag druckit vatten och lite julmust under dagen då man är rätt törstig av sig oxå,, Men efter att ha druckit blir man istället proppmätt att man mår illa när man rör sig eller sätter sig ner så magen blir lite hopptryckt,,
    Fast jag känner någon slags hunger, men e endå mätt,, Oj detta blev rörig,, men hoppas ni fatta vad jag ville komma fram till Finns de någon mer som känner som jag nu,,

Man får ju äta ytterst lite,, men de känns retsamnt för magen att små äta,, (har endel magkatarr som besvärar då)

• Svar på tråden Konstant mätt!!
  • Bonita666

känner samma sak, blir mätt på absolut ingenting, vilket är jobbigt :/
    men tror du ska undvika att dricka saker med kolsyra i, det gör att magen blir "mättare"
    jag har slutat med läsk å så. orkar äta lite mer nu känns det som iallfall :D

• happy2

Bonita66: Ja har oxå slutat med kolsyrad läsk ivanliga fall,, men ibland kan de vara riktigt gott med julmust

• Bonita666

Happy2: ah okej, hehe jo det kan ju vara gott ibland, det hör ju dessutom till julen att dricka julmust :D
    men jobbigt arr vara mätt jämt, får hoppas det ger med sig, idag har jag faktiskt ätit väldigt mycket :)

• sabinaa

Jag känner mig inte mätt hela tiden. Men det dröjer ganska länge innan man känner att man är hungrig igen. Problemet för mig är att om jag äter för mycket mår jag illa på natten. Sen spyr man för att må bättre. Och det handlar om olika mycket. Man får äta lite middag. Sen får man ta en macka på kvällen. Blir man då skithungrig igen innan man lägger sig får man äta något litet. Det är jobbigt. För jag lär mig ALDRIG!

• norpansnorpan

Happy2:

Va jobbigt för dig att du inte heller kan småäta pga magkatarren. Måste vara en hemsk sits!
    Men du kanske kan prova lite olika joser eller drickyoghurt så du får i dig liiiite mer näring i alla fall?

Jag äter nog mest frukt och dricker. Visst äter jag lite mat och så också, men som sagt, mest clementiner och te (knasig kombination.. :))
    Känner inte riktigt den där riktiga hungern heller.

sabinaa:

Ja det där med att äta för mkt och sedan vakna på natten och behöva kräkas är inte roligt.
    Kan få en riktigt hemsk halsbränna när jag ligger ner.
    Man sover ju bara oroligt då också. Att man aldrig lär sig!

• Hatter

Jag blir mätt jättefort, kan bara äta riktigt små portioner eftersom det inte finns mer plats i magen. Men å andra sidan kan jag bli hungrig rätt fort igen.

• LillaLinan

jag blir oxå mätt bums, kan äta hur lite som helst på en dag...får typ påminna mej om att äta och det är inte vanligt i min värld annars

Svar på tråden Konstant mätt!!