Operatörslåst mobil...hjälp!!
Min mobil (Sonyericsson K800i) är operatörslåst och jag skulle behöva låsa upp den. Hur gör man det ?? Någon som kan hjälpa mig ??
Tacksam för en massa svar =)
Min mobil (Sonyericsson K800i) är operatörslåst och jag skulle behöva låsa upp den. Hur gör man det ?? Någon som kan hjälpa mig ??
Tacksam för en massa svar =)
man lämnar in den till en butik, typ expert, kostar ett par hundra och tar några dagar. Sen har jag hört att det finns upplåsningskoder ute på internet, men jag vet inte hur eller om det funkar.
Tror du för tillfälllet kan glömma det. Vissa SonyEricsson (däribland k800i) går inte att låsa upp.. ännu.
Hittade den här sidan ,men det e ganska dyrt 599:-
gsmteknik.se/
Det finns en sida där vi låste upp grabbens mobil...det kostade 253:- att låsa upp hans mobil
glömde ju skriva...företaget är i Örebro och heter chipper...man får skicka mobilen,vi hade den igen efter två dagar..lägg bara till www och se efter chipper så är du på deras hemsida...
Varför skulle inte K800i gå att låsa upp? Det beror väl på vilket abonnemang och vilken operatör man har och inte vilken sorts mobil man har?
Bubbilub: Vissa sony ericsson har de inte kommit underfund med hur man ska få bort operatörlåset på (om nu in gsmteknik lyckats med det här nu i dagarna).
googla lite om du inte tror mig..
Jag blir lite fundersam. Tycker att det borde gå, åtminstone om man gör det lagligt. Olagligt har de kanske inte lyckats knäcka det än. Många upplåsare är ju olagliga. Men jag vet inte, tycker bara att det låter konstigt om det inte skulle gå. Det är ju inte direkt något man "ska komma på" hur man gör utan något man designar för när man gör mobilen. Har dock alldeles för lite kunskap inom området för att kunna hävda att något är rätt eller fel.
Bubbilub: Ja givetvis handlar det om att låsa upp telefonen innan bindningstiden är slut.
Och nej det är inte olagligt att låsa upp telefonen i förtid.
Ok, har inte koll på vad som är lagligt/olagligt inom det området. För mig är det dock inte alls så självklart att du menade innan bindningstiden var slut, tror inte att det är det för alla andra heller. Alltså kan vi nog enas om att det går att låsa upp K800i när bindningstiden är slut, men inte innan, åtminstone än så länge.
bubblibub om nu inte gsmteknik.se har kommit på något..
Som sagt, det är lagligt även under bindningstiden. Däremot kan det ses som avtalsbrott mot operatören beroende på vad du skrev på när du köpte mobilen. Och det kan bli strul med garantierna, framförallt ifall de bränner om minnet och tar bort operatörsloggor mm.