• AlmostPerfect

Boende i Göteborg

Är det någon som kan tipsa om något bra, billigt hotell/vandrarhem som ligger i närheten av Scandinavium?

Känner mig lite lost i Gbg...=)

• Svar på tråden Boende i Göteborg
  • Göteborg

Jag är inte lost i Gbg

Vad är viktigast, priset eller närheten till Scandinavium?

Om det är närheten finns ett ställe som heter Grethes Turistrum på Humlegårdsgatan, kostar 450-600 för ett dubbelrum.

Annars finns STF Vandrarhem vid Stigbergstorget, de är billigare, men det är en liten resa med vagnen i så fall (vill du ha reseinfo, fårga mig! Jag är spårvagnsförare )

Det jag tycker är bäst heter Göteborgs Vandrarhem och ligger på Mölndalsvägen. Det är nära Scandinavium, Liseberg, Ullevi m.m. Det är också dit de flesta turister åker, i alla fall de som åker spårvagn

Jag hade valt det senaste alternativet, utan omsvep!

• AlmostPerfect

Det som känns viktigast är att det är lätt att hitta! Har inte lust att gå vilse...
    Så bra, då har jag lite info till min reskamrat!
    Tack för tipsen!

• Göteborg

Det var så lite!

Då slår jag ett ännu större slag för Göteborgs vandrarhem, vagnen går precis utanför, eller så kan man bara gå! Raka spåret dessutom, så att gå vilse är omöjligt

Linje 2 och 4 går dit!

• AlmostPerfect

Låter ännu bättre!

• LenaLi

Det finns ett hotell i närheten av centralstationen och Nordstan, det heter Opera och har billiga rum. Lite gammalt och slitet men centralt och billigt.

• Humleblomma

SGS veckobostäder ligger på gångavstånd från scandinavium. De hyr trots namnet ut rum även kortare tid än en vecka.

SGS är Göteborgs studentbostads-hyresvärd, de hyr ut rum och lägenheter för kortare tider i sitt största (tror jag) studentbostadsområde Olofshöjd som ligger vid Utlandagatan. Tag bara Eklandagatan ner så är du vid Korsvägen, och därifrån är det bara ett par minuters gångväg till Scandinavium.

• AlmostPerfect

Tack för tipsen och för att ni hjälper en lantlolla att hitta i större städer än den hon själv bor i!

• wera22

Jag och killen bodde på First Hotel G för ngt år sedan. Det var helgrabatt, väldigt prisvärt. Det ligger ovanpå Centralstationen, så det är väldigt centralt och ett jättefint hotell.

Kolla upp priser på webben.

Svar på tråden Boende i Göteborg