• Anonym

Kan man dricka alkohol när man äter Seroxat?

• Svar på tråden Kan man dricka alkohol när man äter Seroxat?
  • Anonym (Mamman)

Nej det tycker jag inte du ska göra nej.
    Man ska inte blanda antidepp och alkohol inte kan slå slint.

• ying yang

Jag anser att SSRI medicin och alkohol inte hör ihop. Du kan reagera mycket kraftigare och annorlunda än vad du brukar när du dricker,du kan bli våldsam eller bli förvirrad och inte veta vad du gör.

• Anonym

Jag äter anti-depp och har pratat med apotekets rådgivning... Dom sa att det var okej att dricka ett glas vin eller liknande ibland. Men man ska absolut inte dricka mycket! Äter man anti-depp och dricker alkohol så kan alkoholens dämpande verkan förstärkas. Men ett glas vin eller en öl skadar inte!

• Mjao

Prata med den läkare som skrev ut medicinen åt dig så får du ett kompetent svar!

• Anonym (partyboy)

Hej!

Jag har prövat mig fram lite. jag grejar 2 glas vin utan att känna något. Blir det mer än så blir jag bara trött och typ lättare full. Inga ångestattaker eller nåt sånt... men nu talar jag bara för hur jag klarar av alkoholen. Det är ju självklart indiviuellt.
    Läser man i bipacksedeln står det att man inte ska kombinera alkohol och antidep.

• Anonym (Hilda)

När jag åt antidepp kunde jag inte dricka alkohol alls utan att bli illamående, så det var självklart att avstå.

• Anonym

När jag drack o åt seroxat/parosetin som är samma sak så hade jag minnesluckor o betedde mig illa, så det är inte att rekommendera. Men ett glas vin ska inte va någon fara.

Svar på tråden Kan man dricka alkohol när man äter Seroxat?