Foglossning och akupunktur
Är det någon som har provat akupunktur mot foglossning? Jag fick min första behandling igår av bm, men det tar visst tre fyra gånger innnan det ger effekt. Tar tacksamt emot era erfarenheter.
Kram, Shanaya...
Är det någon som har provat akupunktur mot foglossning? Jag fick min första behandling igår av bm, men det tar visst tre fyra gånger innnan det ger effekt. Tar tacksamt emot era erfarenheter.
Kram, Shanaya...
Inte jag men min bästa väninna har gjort det 3 ggr och tro det eller ej det e nästan borta nu, tanken var först att hon skulle bli sjukskriven så på henne fungerar det iaf. :)
Jag fick akupunktur av min bm när jag väntade mitt andra barn. Som smärtlindring, själva foglossningen kan man inte komma åt.
Innan var jag väldigt skeptisk, trodde inte att just jag skulle var "mottaglig". Men det var verkligen som en befrielse efteråt, slängde benen över sängkanten som om jag aldrig hade haft ont! Så för mig var det jättebra. Men ju längre fram i graviditeten jag kom ju mer avtog effekten iom att foglossningen blev värre förstås.
Vad lättad jag blir över att få höra de positiva resultaten. Jag var lite skeptisk till min bm faktiskt, eller till mig själv. Det kanske funkar på mig också - vad kul och vad skönt.
Har nu varit på akupunktur två gånger. Smärtan har avtagit lite på vänster sida men i gengäld gör det nu ont på höger sida vilket det inte gjorde förut. KOnstigt, eller ska det vara så? Ja, jag vet inte.
jag fick akupunktur i fredags mot min onda rygg (foglossning?). Efteråt hade jag ondare än någonsin och tog mig knappt hem. Igår var det faktiskt lite bättre - orkade gå lite mer än tidigare. Jag har nästa försök på tisdag. Jag tror det mest är för smärtlindringen. Min barnmorska varnade också för att värken kan flytta sig vid akupunktur. Hon sa att man kan få foglossningssmärtor åt motsatt håll - t ex framifrån eller andra sidan. Jag meddelar vidare hur det fortlöper.
ohh. va bra att det funkar!!
har själv problem med foglossning och har en läkar-tid den 9:e februari så jag kan få en remiss så jag får prova akupunktur. sjukgymnastiken funkar inte ett dugg! (inte för mig iallefall) gjorde det inte under min förra graviditet heller.
så jag hoppas det hjälper som smärtlindring.
Ont idag igen - försökte mig på en liten promenad. Icke sa nicke. Stillasittande och halvliggandes framför tv:n funkar bäst. Ser fram emot nästa akupunkturtillfälle.. hoppas det blir bättre. Hade iofs mer ont mot höften idag. Smärtan har flyttats sig som barnmorskan sa att det kunde.
INgen aning. Men skulle vilja testa det. Vad kostar det & tycker du det hjälper??
Har bara positiva erfarenheter av akupunktur vid foglossning. Vid min förra graviditet försvann smärtan så gott som helt tills några veckor innan förlossningen och då var det ingen mening att börja om igen.
Nu fick jag foglossning väldigt tidigt (v.13) och har fått akupunktur med gott resultat. Dessvärre har jag bara fått mer och mer ont nu igen (v.32) så jag ska kolla om vi kan köra en omgång till innan det är dags.
Man kan få jätte ont efter att man fått akupunktur och det är nog lite meningen med det hela. Akupunkturen ska stimulera kroppens egen försvars mekanism och skicka ditt endorfiner (smärtstillande) ditt man har ont. Dagen efter brukar kännas mycket bättre.
Hoppas nu få prova akupunktur på förlossningen också för det har jag aldrig gjort.
Att smärtan kan flytta sig verkar stämma, för tidigare hade jag ont på vänster sida men efter andra försöket fick jag ont på höger sida och var smärtfri på vänster sida. Idag har jag fått akupunktur för tredje gången så vi får se hur det känns i morgon.
Jag ska också testa akupunktur under förlossningen och hoppas på positivt resultat.
För mig funkade det! Trodde att jag skulle vara tvungen att gå tidigare, men jag gjorde det ungefär 1gång i veckan de sista två-tre månaderna. De försvann inte helt, men det blev stor skillnad :)
Mina erfarenhter av akupunktur är skit bra. Jag har två barn och använt enbart akupunktur som smärtlindring. den lindrade ifs inte smärtan isig, men jag kunde slappna av mellan värkarna, och det är det som är syftet
Jag har fått akupunktur 2 gånger i veckan sedan jag var i vecka 20 är nu i vecka 31 och hade absolut inte klarat mmig utan det. Är helt förundrad över att det fungerar så bra. Men det tog 1 -2 veckor innan det gav så bra resultat som nu. Lycka till!