• vårsol

Sax till tvååring?

Använder era tvååringar (och nästantvååringar) sax? Kan de det rent motoriskt? Vad har ni köpt för sax åt dem? Alla våra saxar är för stora och farliga, jag skulle vilja ha en liten och barnvänlig, men finns det SÅ små saxar att de funkar för en nästantvååring?

• Svar på tråden Sax till tvååring?
  • Razzla

Anton har haft en barnsax (trubbig) sen han va runt 2.. Hittade den i en leksaksaffär.. dom gör så gott dom kan.. hihi

• vårsol

Är det en sån inplastad sax?

• Vässan

Jag har köpt en sax i plast som enbart klipper papper, dvs inte tyg,och hår...

• Lallan
    Vässan skrev 2006-12-08 21:22:47 följande:
    Jag har köpt en sax i plast som enbart klipper papper, dvs inte tyg,och hår...
    Samma här, inköpt i nån billighetsaffär men han vill gärna klippa håret med min tygsax och motoriskt har han tyvärr inga problem med det!
  • Luddvar

Jag har köpt mönstersaxar. De är omöjliga att klippa hår med ( hoppas jag?) men jättebra  för de jag har är inte vassa utan rundade och lätta att klippa med. Och så har jag en sax i stål från skolan....Oskyldig en sån där liten barnsax som inte heller är vass. Visst kan man nog klippa hår med den men hon får inte sitta själv med saxen så jag har koll.(hoppas jag?)

• smurf mamma

jag köpte en trubbig sax från barnens hus som ändå var rätt vass. Min tjej är 2 år och 3 mån och älskar att klippa och är jätteduktig. Problemet är bara att hon är så duktig att hon klippte av håret över vänstra örat också... allt hände på två sekunder så vad ni än gör köp inte den saxen!

• emma81

jag köpte en plast sax på åhlens. suuperbra.

• vårsol

Vart har ni köpt såna smarta saxar som bara klipper papper? En sån vill jag ha!

• Stora

Vi har en vanlig trubbig barnsax. Men den tar vi bara fram då Ella vill klippa och hon får aldrig göra det ensam. Ella är jättedålig på att klippa- jag insåg en dag på öppna förskolan att vi aldrig klippt hemma så fram m saxen...men hon har inet koll på HUR hon ska göra...

Victoria - Ella och Edvins mamma
Svar på tråden Sax till tvååring?