Sjunker LH-hormonet direkt då ägget släppt?
Men vad händer om man inte har kissat på typ 7 timmar och ägget släppte nyss då? Har det kiss som ligger kvar i blåsan lh i sig då så att ett ÄL-test visar stegring efter att ägget släppt?
Fattar nån?
Men vad händer om man inte har kissat på typ 7 timmar och ägget släppte nyss då? Har det kiss som ligger kvar i blåsan lh i sig då så att ett ÄL-test visar stegring efter att ägget släppt?
Fattar nån?
Man har LH-stregring innan ägget släpper, så har det släppt så sjunker det ju snart.
Skulle inte tro att det kan visa LH-stregring efter att ägget släppt.
När ett test reagerar på ägglossning, så är det ju 24-48 timmar kvar tills ägget släpper.
Men det kan väl även vara bara 4 timmar kvar till det släpper också då cb:s ger stegring?
Nån annan?
Hej
Jag undrar lite samma sak så jag hjälper dig att puffa.
Jag testar med äl-test nu och undrar också hur snabbt stegringen kan komma resp. sjunka efter äl. Jag testade i tisdags=inget utslag och sen missade jag testa ons-tors av olika anledningar. Tetsade idag igen fred, på kvällen, fort inget utslag. Undrar om jag rent teoretiskt skulle kunna haft äl dessa 2 dagar jag INTE hann testa eller om det inte alls är rimligt.
Har dag 14 imorgon då brukar jag få fullt utslag i princip, efter att det stigit i ca 2 dagar innan...men nu inget alls än så länge.
Ursäkta mitt långa inlägg
Har hört att det släpper inom 12-48 h. Hormonet sjunker fort efter Äl så ger testet inte utslag borde ägget ha släppt.
Mimer: Rent teoretiskt kan du ha haft ÄL under dagar du inte testat. Enligt CB:s kundtjänst visar de flesta stegring 1-2 dagar.
bobo.. Kan testen visa stegring trots att ägget släppt då? Om man inte kissat på länge och ägget nyss släppte- vad visar testen då? Alltså då finns ju kiss kvar som produserades under tiden då ägget inte släppt.
det var en svår fråga,det undrar jag me!!
Ingen aning! Ställ frågan till CBs kundtjänst. Du hittar deras mailadress på hemsidan.