• då var det dags

Sjunker LH-hormonet direkt då ägget släppt?

Men vad händer om man inte har kissat på typ 7 timmar och ägget släppte nyss då? Har det kiss som ligger kvar i blåsan lh i sig då så att ett ÄL-test visar stegring efter att ägget släppt?

Fattar nån?

• Svar på tråden Sjunker LH-hormonet direkt då ägget släppt?
  • Tigertofflan

Man har LH-stregring innan ägget släpper, så har det släppt så sjunker det ju snart.

Skulle inte tro att det kan visa LH-stregring efter att ägget släppt.

När ett test reagerar på ägglossning, så är det ju 24-48 timmar kvar tills ägget släpper.

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • då var det dags

Men det kan väl även vara bara 4 timmar kvar till det släpper också då cb:s ger stegring?

• Tigertofflan
    då var det dags skrev 2006-12-08 19:37:26 följande:
    Men det kan väl även vara bara 4 timmar kvar till det släpper också då cb:s ger stegring?
    Det vet jag ingenting om...

Har alltid läst att inom 24-36 (i vissa fall 48) timmar så släpper ägget.
    Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Mimer

Hej
    Jag undrar lite samma sak så jag hjälper dig att puffa.

Jag testar med äl-test nu och undrar också hur snabbt stegringen kan komma resp. sjunka efter äl. Jag testade i tisdags=inget utslag och sen missade jag testa ons-tors av olika anledningar. Tetsade idag igen fred, på kvällen, fort inget utslag. Undrar om jag rent teoretiskt skulle kunna haft äl dessa  2 dagar jag INTE hann testa eller om det inte alls är rimligt.
    Har dag 14 imorgon då brukar jag få fullt utslag i princip, efter att det stigit i ca 2 dagar innan...men nu inget alls än så länge.
    Ursäkta mitt långa inlägg

• Happy baby

Har hört att det släpper inom 12-48 h. Hormonet sjunker fort efter Äl så ger testet inte utslag borde ägget ha släppt.

Mimer: Rent teoretiskt kan du ha haft ÄL under dagar du inte testat. Enligt CB:s kundtjänst visar de flesta stegring 1-2 dagar.

• då var det dags

bobo.. Kan testen visa stegring trots att ägget släppt då? Om man inte kissat på länge och ägget nyss släppte- vad visar testen då? Alltså då finns ju kiss kvar som produserades under tiden då ägget inte släppt.

• Lussekatten87

det var en svår fråga,det undrar jag me!!

• Happy baby

Ingen aning! Ställ frågan till CBs kundtjänst. Du hittar deras mailadress på hemsidan.

Svar på tråden Sjunker LH-hormonet direkt då ägget släppt?