• Anonym

Alkohol när man tagit tablett ?

Inte kan man väl dricka alkohol när man har tagit den första tabletten innan medicinska abort ? (Mifigyne) Är väl ganska självklart igentligen men... Ska väl aldrig blanda alkohol och piller.. Måste bara fråga !

Ska på middag imorgon med släkten och dom vet ingenting om att jag ska göra abort och dom kommer fundera starkt när jag inte dricker alkohol !!!!!!!!!

Tar ju tabletten imorgonbitti !!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-08 19:53:47:
    Nån som vet...!!!???

• Svar på tråden Alkohol när man tagit tablett ?
  • MrsNelson

det bästa är nog att ringa sjukvårdsupplysningen och fråga!

• Beckah82

Eller kolla på internet...fass...

Men alltså "de kommer fundera starkt om jag inte dricker alkohol"...hm...låter inte bra...är det tvång i er familj eller?

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Anonym (:-()

Middag med släkten????
    DU, var förberedd på att du INTE kommer att klara det!!!!

• Anonym (1)
    Anonym ( ) skrev 2006-12-08 20:08:43 följande:
    Middag med släkten????DU, var förberedd på att du INTE kommer att klara det!!!!
    Varför skulle hon inte klara det?  Jag var precis som vanligt när jag tagit den första tabletten, inget konstigt alls.
  • Beckah82

"inget konstigt alls"...hm... låter som att en abort skulle avra det mest normala och vardagliga man kan göra...

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Anonym (:-()

Alla är inte precis som vanligt, hon får väl hoppas hon är det men är inte alls säkert!

• Anonym

Nej det är inget tvång i våran familj, men alla känner mej väldigt bra så dom kommer att fundera !! Brukar vilja ta ett glas vin eller en kall öl, är inte ofta vi kommer ut på nåt.. Har 2 underbara barn hemma att ta rfeda på :)

Kommer att klara det.. Får väl sätta på mej världens största binda då om det skulle börja blöda redan då :(

• Anonym (1)
    Beckah82 skrev 2006-12-08 20:12:57 följande:
    "inget konstigt alls"...hm... låter som att en abort skulle avra det mest normala och vardagliga man kan göra... ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
    Då har du missuppfattat och misstolkat mitt inlägg!
  • Anonym (T)

Jag har gjort en abort och hade ingenting emot att träffa släkten före, alla bryter inte ihop och ligger hemma och gråter tills det är dags. Efteråt tog vi bussen hem och var bortbjudna på kvällen.

• Anonym

Jag tycker inte du ska dricka och äta dom.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2006-12-08 21:28:27 följande:
    Jag tycker inte du ska dricka och äta dom.
    Äta vad?
  • Anonym

I lördags var jag ut och åt med släkten efter jag tagit pillret ! Gick hur bra som helst, kände mej lättad konstigt nog bara efter att ha svalt tabletten!!

Tog faktiskt en öl eller två oxå och det gick mycket bra !
    Hade en väldigt trevlig kväll iallafall trots omständigheterna :)

Började blöda på söndag eftermiddag men bara lite grann !
    Idag var vi upp på sjukhuset för att få det avklarat !
    Gick väldigt bra, hade trott det skulle vara värre !!

Hade inte alls farligt ont, som mensvärk ungefär ! Klarade mej på en alvedon ! Efter 3 timmar fick vi åka hem !
    Jag mår hur bra som helst nu,känner mej pigg och glad !!

Var så härligt att få komma hem till mina 2 underbara barn

• Anonym (T)

Precis så var det för mig också TS!

När jag tagit första tabletten blev jag lättad och glad, trots att det inte var "klart"

Svar på tråden Alkohol när man tagit tablett ?