• Trinity78

Bonniers Bokklubb

Jag gick för ett par månader sen med i Bonniers Bokklubb. När jag fick första månadstidningen (Bokspegeln) var jag noga med att kolla igenom orderformuläret så att jag inte automatiskt skulle få månadens bok levererad. Det stog inget om detta på orderformuläret så jag trodde att det var ok men för att vara på säkra sida så ringde jag även ordertelefonen. Det fanns inget val där man kunde avbeställa månadens bok.

Lik förbaskat får jag månadsboken ett par veckor senare. Jag mailade kundtjänst och fick ett kort svar tillbaka om att de skulle skicka en returlapp. Okej, tänkte jag, då kanske det bara blivit nåt fel.

I nästa Bokspeglen kollade jag igen på orderformuläret men kunde inte hitta nån information om att jag skulle få hem månadsboken om jag inte avbeställde den först. Några veckor senare dimper boken ned. Grr!

Jag mailade igen och fick till svar att avbeställningsinformationen finns i en liten blå ruta längst ner på sidan tre. Varför i hela friden finns inte denna information med på orderblanketten längst bak? Det är ju det mest logiska stället att leta på eftersom all annan orderinformation finns där. De har verkligen gjort det krångligt att hitta avbeställningsinformationen! Kanske hoppas de att de ska lyckas lura nån att betala böcker de inte har beställt, inte vet jag.

Ett som är säkert är i alla falla att jag ska gå ur den bokklubben så fort jag bara kan!

A loaded gun won't set you free
  • Svar på tråden Bonniers Bokklubb
  • sanndris

Jag var med i Bonniers innan o då fanns avbeställningen på ordersedlen..(längst bak alltså) Där står det typ "beställer ingen bok denna gång".. Är du säker på att det inte står där??

• Trinity78
    sanndris skrev 2006-12-08 21:04:40 följande:
    Jag var med i Bonniers innan o då fanns avbeställningen på ordersedlen..(längst bak alltså) Där står det typ "beställer ingen bok denna gång".. Är du säker på att det inte står där??
    Jupp, jag har också varit med en gång tidigare så det var därför jag var så noga med att kolla. Den texten är ändrad nu till "Om du även vill beställa månadens bok så måste du kryssa i rutan"
    A loaded gun won't set you free
  • Trinity78

Jag avbeställde senaste månadsboken precis som de sa (och var ute i god tid) - lik förbannat har jag nu fått boken i brevlådan!

Jag mailade dem och frågade hur jag skulle göra för att skicka tillbaka den men nu har det gått en vecka utan att jag har fått svar.

*suck*

• PippiLotta32

Så här står det...  När du beställer andra böcker ur bokspegeln och dessutom vill ha månadens bok så skall du kryssa i rutan.

Vill du bara avbeställa månadens bok så kryssar du i rutan under MINA BOKBESTÄLLNINGAR"

"Jag beställer ingen bok denna gång" står det vid den.

• fialotta28

ring istället och klaga... maila e värdelöst.. var med om samma sak, men jag fick skicka tillbaka boken och de bjöd på frakten.

Svar på tråden Bonniers Bokklubb