• Sandrah85

Barnböcker på engelska?

Var kan man köpa barnböcker på engelska?

• Svar på tråden Barnböcker på engelska?
  • Bernermorsan

bokus alt Adlibris på nätet har vissa på engelska tex Bobo böckerna och anna claa tidholms vissa böcker. Sök på svenska böcker och kolla på sökningen vad som kommer upp. Kankse funkar bäst om man söker på försattaren tror jag

• Sandrah85

Okej men jag vet inga författare liksom så jag tänkte att jag kunde få bra tips på sånna också som gör bra och roliga/givande barnböcker :) Tänkte att jag skulle köra helt och hållet på engelska då mitt barn kommer..

• MrsQ

Jag hittar väldigt många barnböcker på engelska i barn butiker som säljer begagnat...

• MrsQ

Rickard Scarry är en underbar barnboks författare

• MrsQ

I Stockholm finns det många.Jag var i Täby kyrkby häromdan o där hade dom en hel kartong.

• Sandrah85

Ja, men min killes bror bor i sthlm.. Man kanske kan be han kolla läget lite =) hehe!

• MrsQ

Molly böckerna är ursprungligen på engelska. Maisy heter hon då min son älskar dom.

• MrsQ

Kan man köpa begagnat så kan man pröva många böcker o se vad barnet tycker om.
    Oftast är det dom otippade böckerna som vinner!

• Bernermorsan

Sök på anna-clara tidholm där finns knacka på bla som då finns på engelska.
    Yves Got gör Bobo böckerna
    Sen finns ju Dora utforskaren sök på Dora så får du fram både svenska och längre ner engelska
    Såg nu att om du går in på Adlibris och trycker på barn&ungdom så kommer det upp en kategori sedan där det står bla böcker på svenska och en på engelska
    www.adlibris.se/categoriesresult.aspx&level=subject1&category=24&sale=
    Hoppas länken fungerar för jag förklarar ju som en kratta

• Bernermorsan

Själv har jag en kartong med engelska barnböcker någonstan bodde i england mellan 4-7årsålder Får ta och leta efter dem och skriva i tråden sedan.

Ojoj va jag svammlar här i tråden nu då!

• Sandrah85

Ypsylon: Ohh tack så mycket för tipsen :) Ska kolla där. Har tänkt att det är lika bra att köra med engelska från början då vi kanske ska flytta till Australien senare. Iofs viktigt med både svenska och engelska, men svenskan får h*n juh från allting annat så =)

• laven

Dr. Seuss barnböcker är klassiker på engelska. T.ex. Green Eggs and Ham....

The Gruffalo är också jättebra.

Guess How Much I Love You och Good Night Moon är fina godnatt sagor.

Kanske lite OT (OK, mycket), men varför skulle du köra helt på engelska när du får barn? Är du själv engelskspråkig? Språkforskning visar att det är bättre om man talar sitt "känslospråk" till barnet.... Engelskan lär de sig säkert när ni väl bor utomlands. Barn snappar upp sånt fort (tro mig! Min 6åring talar 4 språk) och det är bättre om man lär dem ett språk grammatiskt riktigt.

Svar på tråden Barnböcker på engelska?