• galgbacke

mjöl vid utkavling av marsipan...

Hej!

Har prövat att göra lite tårtor i både SP å Marsipan. Själv tyckte jag marsipan var himla mkt lättare att få till men...hur gör ni vid utkavlingen?
    Jag kände mig självklart tvungen att använda mjöl vid utkavlingen men hur farao skall jag få bort det från marsipanen sen? Inte så snyggt med en mjölig tårta lixom..haha

• Svar på tråden mjöl vid utkavling av marsipan...
  • pucken

jag brukar använda florsocker istället för mjöl. och så borstar jag tårtan med en ren bakpensel för att få bort det.

• Mamma till Wilma

Eller klipp isär en plastpåse (vanlig genomskinlig).

• galgbacke
    Mamma till Wilma: JOmen det har jag testat...alltså att kavla ut på plastfolie. men då fastnar marsipanen i kaveln å ja...det blir ändå inge bra...den blir skrynklig tycker jag oxå..haha

Pucken: Testat å borsta...men tycker inte att det försvinner nå bra alls:( Men ska testa florsocker
  • getingmidja

Plastfolie på bägge sidor?
    Det har jag lyckats bra med.

• panki2

klä kaveln med plastfolie och lägg den i kylen en stund innan

• galgbacke

gahh har testat att klä kaveln med plastfolie oxå...men tycker bara det glider av och ja..haha men...får testa å testa tills det funkar på nåt sätt då..:)

• Mamma till Wilma

getingmidja: precis. Funkade bra för mej!

• sweedy

Gör precis som pucken. Florsocker istället för mjöl.

Längtar och väntar...
  • getingmidja

Klä kaveln med plastfolie gjorde inte jag, utan jag lade film under degen samt över...sen kavlade jag. Gick så fint så.

Svar på tråden mjöl vid utkavling av marsipan...