• Nallemajatjejen

Någon som har något gott recept på RÖDA LINSER?

Något där det liksom är huvudingrediensen? Kanske med krossade tomater för det har vi också hemma.

• Svar på tråden Någon som har något gott recept på RÖDA LINSER?
  • TvåM

Jag brukar göra en linsgryta, har oftast blandade gröna & röda linser men det är ju inget måste.

Fräs gul lök + vitlök
    Häll i krossade tomater och linser (brukar förkoka dom)
    Köttbuljong
    Salt & kryddor (vad man känner för)

Ibland har jag även haft i tärnad potatis.

Enkelt, billigt & gott!

• Esprie

jag prukar göra soppa men köttfärs, minipasta och rödalinser... det är ju inte huvuding. men mycket gott ändå =)

• Nallemajatjejen
    Kalmarmamman skrev 2006-12-09 10:49:51 följande:
    Jag brukar göra en linsgryta, har oftast blandade gröna & röda linser men det är ju inget måste.Fräs gul lök + vitlökHäll i krossade tomater och linser (brukar förkoka dom)KöttbuljongSalt & kryddor (vad man känner för)Ibland har jag även haft i tärnad potatis.Enkelt, billigt & gott!
    Något sådant var det jag tänkt mig... Nu ska jag gå och se om jag kan få till nått.
  • blonde redhead

Jag har en massa recept på röda linser

Ska iväg nu, men jag skriver hit dom sedan!

• Cilota

Det här är då bland det godaste jag vet. Mmmmmmmmmmums!!

Linsgryta

1,5 dl linserVatten att koka linserna i
    3 stora hackade tomatersaltgaram masala-kryddaKoka ihop linserna enligt anvisningarna på förpackningen. Ha i salt och en ansenlig mängd garam masala. När linserna är nästan klara häller du i tomathacket och kokar klart. Servera med blomkål och hårdbrödmackor.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
Svar på tråden Någon som har något gott recept på RÖDA LINSER?