• Jolla

Barnförsäkring

Hur har ni försäkrat era barn? Vi har en gruppförsäkring genom sambons jobb och nu funderar jag på om vi ska ha en barnförsäkring också...
    Hur gör ni?

• Svar på tråden Barnförsäkring
  • Petraplutt

vi har skandia barnförsäkring. det känns jätteviktigt, olyckan kan vara framme när man minst anar!

• MammaTillEnSon

Det tycker jag absolut att ni bör ha!

♥ Min son - Min lycka ♥
  • SusanneSJ

Har tagit trygghansas gratisförsäkring, deras försäkring för 950 kr och sedan lagt till en olycksfall- och livförsäkring på barnet så fort det blir fött, måste ha födelsedatum först innan vi kan teckna den, men allt är färdigt!

• Sanna K

jag har försäkrat barnen också.
    JAg valde trygghansa då de var bäst på barnförsäkringar av en oberoende undersökning.

This bitch bites
  • norgesessan

Tar inte gruppforsäkringen slut om han bytar jobb? Isåfall kan det hände barnet har fått sjukdommar,som utesluts när ni då skal skaffa ny forsäkring.

Ettan har trygg hansa, vi skaffade den for sent, så han hann få forkylningsastma eller vad det nu var, så nu är allt uteslutet i den vägen, astma, allergi, matallergi, exem......

tvåan föddes utan sköldkörtel, så trygg hansa ville inte ge honom nåt annat än olycksfall, så skandia valde vi...dom uteslöt bara hypetheoros..(innebär absolut ingenting)
    Vi kollade upp att byta så ettan också kunde vara forsäkrad där, då hadde dom inte uteslutet astma och sånt, men då hadde dom uteslutet krampsjukdommar, eftersom han har haft feberkramper flera gånger.Då behöll vi trygg hansa, for vi tänkte om han får epilepsi, så innebär det större kostnader än om han skal bli allergisk...tror vi...

• Mirakel händer

Vi har barngrupplivförsäkring, kommunals barnförsäkring via fackets föräkring. Så har vi även ACE europe - ACE barn trygg aktiv.

• masima

Har trygghansas sjuk och olycksfallsförsäkring till hela familjen, hade en försäkringsagent hemma som sålde för alla olika bolagen men statistik och kalkyler visade att trygghansa var bästa alternativet för oss.

• norgesessan

eftersom ettan har haft feberkramper, med ambulans till akuten, 3 gånger, med et par dagar sjukhusvistelse varje gång i början, så har vi nog inte betalat for hans forsäkring alls...

tvåan är fortfarande inskriven på sjukhuset, nu har det gått mer änn 1.5 vecka sen han åkte in akut...så den blir också gratis for et tag framover...Då är man glad dom har forsäkring...specielt eftersom tvåans problem lätt kunde forvärrats till livslånga besvär...

• Majsan70

Självklart är barnen ordentligt försäkrade. Trygg Hansa och Skandia.

ACE vill jag bara varna för. De är anmälda flera gånger och är allt annat än ett bra företag. Vi har själv mycket dåliga erfarenheter av dem.

• masima

Tilläggas kan att minstingen har förbehåll för hjärtfel i försäkringen då hon föddes med arytmi. Får se när hon blir ett om vi får bort det ur försäkringen då hon är friskförklarad. (Har inte haft symptom sedan hon hon var tre månader)

• Mirakel händer

vi har bra erfarenhet av ACE....

• Majsan70

Camilla

Har ni läst på om ACE? Antalet anmälningar hos KO var enorma för ca 2 år sedan när vi började undersöka dem.

Men smaken är som baken. Självklart skall ni ha ACE om det är det ni tycer är bäst. Men man bör läsa lite innan man fattar det beslutet.

• Nennis1

Vi valde Trygg-Hansas barnförsäkring och genom att vi gjorde det fick vi rabatt på de övriga försäkringarna som vi har där. Detta var dock inte skälet till att vi valde dom. Det kom hem en representant från Trygg-Hansa till oss och han förklarade för oss om deras försäkringar. Jättebra service...

• Jolla

Min lille prins föddes för tidigt och då fick vi veta att en gruppförsäkring genom jobbet (facket) var bäst.
    Men på skandia sa de att många har BÅDE gruppförsäkringen och en barnförsäkring. Blir ändå inte klok på detta...

• Mirakel händer

Majsan70: Jag har läst om dem...
    Men som sagt vi har aldrig haft trubbel med dem. Vi har fått ersättning när det vi har haft rätt till det. så finns det inte så många försäkringar att välja på om man har barn med visa funktionshinder. Jag känner en del som har haft/har probelm med dem.

• Sanna K
    Majsan70 skrev 2006-12-09 13:51:49 följande:
    Självklart är barnen ordentligt försäkrade. Trygg Hansa och Skandia.ACE vill jag bara varna för. De är anmälda flera gånger och är allt annat än ett bra företag. Vi har själv mycket dåliga erfarenheter av dem.
    Har du kollat så att du får ut från bägge  bolagen om det skulle hända nått? Jag har hört att man bara kan plocka ut pengar från ett bolag om det skulle hända nått.

Det är väl bara livförsäkring som man kan ha på fler???
    This bitch bites
Svar på tråden Barnförsäkring