• Anonym

Jag känner mig kissnödig hela tiden...

Är i v25 och har ett irriterande problem.
    Sedan någon vecka känner jag mig kissnödig hela tiden.
    Trots att jag precis varit på toaletten känner jag mig vrålkissnödig igen.
    Försöker jag gå kommer bara 5 droppar inget mer.

Problemet är störst när jag är uppe och går och absolut inte lika stort när jag sitter eller ligger ner.

Någon som varit med om samma sak?

Är det något som trycker på mera när jag står upp men inte när jag ligger ner?

Hjälp...

• Svar på tråden Jag känner mig kissnödig hela tiden...
  • Anonym

Men trycker den på mer när jag står upp?

Och hur kan de komma så plötsligt?
    För en vecka hade jag inte alls såhär och nu är det såhär hela tiden.

• Anonym

kan vara uvi oxå! Tips är att dricka äppelcidervinäger för att förebygga uvi. Vore jag du skulle jag komma urinsticka på VC.

• Anonym

Jag har inte UVI, kollade nyligen.

• Anonym (me)

Om det inte är några av de andra förslagen så kanske du är stressad över graviditeten..
    Allt är ju så nytt...

Jag blir kissenödig hela tiden när jag har för mycket stress runt om mig...

Det är min kropps sätt att reagera på att något är fel, eller för stressigt...
    Jag är inte gravid...

Lycka till...

• Anonym

Jag är i v25 och inte alls stressad över graviditeten, så det tror jag inte att det är.

• En Frida

Jag har för mig att jag också sprang på toa hela tiden runt den veckan när jag var gravid. Sedan blir det nästan en grej av det hela och man känner efter hela tiden och känner sig kissnödig när man nästan inte är det =D

Det är säkert bebisen som börjar åka nedåt. Spelar nog ingen roll om du sitter eller står.

• Anonym

Åka neråt rdan i v25?

• Anonym

hm... när man har diabets så e man kissinödig hela tiden
    kolla upp så att du inte har d

• Anonym

Jag var hos MVC nyligen och kissade på en sån där sticka. (kollade protein och socker)
    Men den indikerar väl inte UVI?

• Emil06

Jag var pissnödig hela tiden genom min grav. kändes det som
    När man kom upp i veckorna så ligger ju barnet mot kissblåsan. Det är ju såååå irriterande att precis när man klämt ut de där 5 dropparna så känns det som man ska kissa på sig igen! Var ju ett helvete å ta sig till pendeltåget, tar 5min fön mig, åka in till stan 6min, å jag kunde knappt gå när jag kom fram för jag var sååååå kissnödig!
    Aaaah härliga minnen! Var så skönt när barnet e ute å man fick kissa längre strålar

• En Frida

Barnet kanske inte fixeras i v 25 men det blir ju tyngre och trycker därför mer på blåsan. Det blir ju mindre och mindre plats. Kolla UVI och sånt för säkerhets skull men det är säkert helt normalt.

• Anonym

Nu har jag varit på Vårdcentralen.
    Det var en kraftig UVI.

• Anonym

Som jag skrev tidigare trodde jag inte att det var det eftersom jag gjorde ett test förra torsdagen som var negativt.

• sesssan

jag är också kissinödig hela tiden, men det har jag varit under hela gravititeten tycker jag.Pånätterna går jag upp en gång i timmen å kissar.

• sesssan

Jag hade också UVI.

Vi längtar efter dig
  • Emil06

Vad e UVI............................?

• sesssan

Urinvägsinfektion

Vi längtar efter dig
Svar på tråden Jag känner mig kissnödig hela tiden...