• Eyeore

Sy bebistäcke :-)

Mitt tyg från USA har kommit, jag är så otroligt nöjd, var på lunchen och köpte vadd och bakstycke så nu ska jag hem och sy ett litet täcke till skorpan. Det supersöta tyget kan ses här:
    thefabricoutlet.safeshopper.com/78/367.htm

Jag köpte även ett quiltad täcke (fast med väldigt tunn vadd) så täcket och tyget inklusive frakt gick på 185 kr. Inte så farligt tycker jag, lapptäckstyger här i sverige får man ju betala ca 150 kr metern för.

• Svar på tråden Sy bebistäcke :-)
  • Miao

Jättefint, jag handlar också mycket från USa för det är så billigt där. Men mitt favorittillhåll är Ebatý, där jag handlat allt från min bröllopskläning till babysaker men framför allt så broderier och liknade.'

Kram Mia

• Bergtuva

Supergulligt! Handlade du via kort eller fick du faktura (eftersom det är utanför Sverige)

• Eyeore

Först så skrev hon som hade tygaffären att utanför usa var man tvungen att betala med en så kallad money order, jag hade ingen aning vad det var för något men nu tror jag att det är något form av check som jag skulle ha skickat med posten till henne. Men när jag beställde så var jag ändå tvungen att fylla i kortnummer eftersom sidan var anpassad efter att man bodde i usa och då kunde de dra från kortet direkt. Så förra veckan fick jag ett mail där det stod att hon hade kunnat dra från kortet ändå och att jag inte behövde skicka någon money order, tyget och kvitto på kontokortsdragningen kom 4 arbetsdagar senare.

• flowermoon

Hur mycket är en yard?

• Smilie

Vad spännande hur myckey tyg berhöver man?

• Kakmonstret

Gud vilklet gullligt tyg!!! (vill ha vill ha)
    Flowemoon, en yard är ca 90 cm.

• Eyeore

Här finns en jättebra sida där man kan skriva in måtten och så konverteras det till cm, meter eller vad man nu vill veta.
    www.convert-me.com/en/convert/length

Smile, vet inte om du menade av tyget som jag hade köpt? Det jag köpte var inte metervara utan man beställde antal 1 och då fick man hela biten som syns på bilden. Det räcker till ett barntäcke.

• Peppan

Miao. Vad är det för adress till den sidan du pratar om? Verkar kul. Tänkte kolla in den.

• Fru Snorkfröken

Använder man ett sådant quiltat täcke ihop med lakan i vagn/spjälsäng elelr hur skall det vara?

• flowermoon

Jättesugen på att köpa - underbara quiltade material ju! Tack för hjälp med måttet.

• Eyeore

flowermoon, bara för att göra det svårare för dig, mina tyger var nästan ändå finare i verkligheten än på bilderna

• Jossan

jättefint tyg..man blir lite sugen trots att man inte kan sy =)

kramJ

• Kakmonstret

Måste bara råga... Vad är speciellt med quiltade tyger och vad har man dem till?

• isbjörnen

Vilken mysig sida, verkligen. En fråga bara...Eller, ja två... Kan man tvätta täckena på 40 grader eller? Sen står det att de inte fraktar utanför USA. Är de snälla och gör det ändå? Hur mycket gick frakten på?

• Miao

Förlåt alla adressen som jag handalr ifrån är www.ebay.com Alla som gillar handarbet bör avlägga ett besök där man blir alldesles lyrisk över priserna. Köpte ett bebistäcke som skall broderas för 100 incl. frakt. kram Mia

• Eyeore

Det står att de inte skickar utanför USA men jag mailade och frågade eftersom jag blev helt såld på tygerna och då så gick det bra ändå. Men innan man gör beställningen måste man ta kontakt med ägarna via mail så att de kan förklara hur man gör med betalningen.

Frakten gick på ca 10 dollar så den var dyrast för mig, men tyget blev ändå billigt. Fick ett mail förra veckan att hon hade skickat tyget på tisdagen och i måndags fanns det hemma när jag kom hem från jobbet, så det tog inte så lång tid.

Ett quiltat täcke har man sytt mönster på, antingen förhand eller med symaskinen. Tror att man gör det som dekoration samt för att fästa framstycke, bakstycke och vadd tillsammans.

Det ena täcket, som redan var vadderat och qultat, ska vi ha som överkast i spjälsängen, det är för tunt att ligga på, och det var perfekt mått till sängen som vi har. Det andra täcket som jag ska sy ihop själv (den på länken ovan) ska jag sy med 400g vadd och då kan skorpan ligga på det på golvet eller ha som extra täcke i vagnen.

Svar på tråden Sy bebistäcke :-)