Det står att de inte skickar utanför USA men jag mailade och frågade eftersom jag blev helt såld på tygerna och då så gick det bra ändå. Men innan man gör beställningen måste man ta kontakt med ägarna via mail så att de kan förklara hur man gör med betalningen.
Frakten gick på ca 10 dollar så den var dyrast för mig, men tyget blev ändå billigt. Fick ett mail förra veckan att hon hade skickat tyget på tisdagen och i måndags fanns det hemma när jag kom hem från jobbet, så det tog inte så lång tid.
Ett quiltat täcke har man sytt mönster på, antingen förhand eller med symaskinen. Tror att man gör det som dekoration samt för att fästa framstycke, bakstycke och vadd tillsammans.
Det ena täcket, som redan var vadderat och qultat, ska vi ha som överkast i spjälsängen, det är för tunt att ligga på, och det var perfekt mått till sängen som vi har. Det andra täcket som jag ska sy ihop själv (den på länken ovan) ska jag sy med 400g vadd och då kan skorpan ligga på det på golvet eller ha som extra täcke i vagnen.