• Max mamma

Luftrörskatarr-när man har astmamediciner?

Hej.

Max blev förkyld med feber förra helgen,började då att inhalera airomir+pulmicort 4ggr/dag(förkylningskur).
    Nu har han istället fått en "skrällig" hosta,nu undrar jag om han kan få luftrörskatarr FAST han inhalerar flera ggr/dag?!
    Han har inte ont när han hostar men det låter väldigt "skälligt".
    Han får mollipect till natten åxå.

Nu ska vi ju egentligen gå ner å inhalera bara 2 ggr/dag,men det känns inte rätt när han börjat med skrällhostan...då får han kanske 3 ggr i morron då...

OM man får luftrörskatarr får man alltid feber då?

Max har hostat hela hösten(som jag har slkrivit om förut),men detta är en "annan" hosta-den hör till förkylningen!
    Max är 7år.

Camilla

• Svar på tråden Luftrörskatarr-när man har astmamediciner?
  • Max mamma

Tack,har redan läst det.

• lillsmurfen

JAsså du , du sitter på samma sidor som jag Kanske har du en pärla att dela med dig av?

Han har inte haft falsk krupp när han var liten? När min son fick det senast (3år i jan) så lät hans hosta skällig och sen kom det på natten, ja kruppen alltså. HAn blev dålig igen samma helg och då var det bronkit ju.

• Max mamma

Jodå han har haft falsk krupp flera ggr.

Max hostar inte så OFTA men det låter väldigt när han väl hostar.
    Nu har han ju fått både astmamed. å mollipect,jag hoppas det blir bättre i morron!

Tack för dina svar!

• lillsmurfen

Skulle gissa på att den falska kruppen är en "bov i dramat". Kanske han inte får anfall längre eller? Skulle ändå tro att just hostan kan komma utan anfall. Kanske är jag helt ute och cyklar vem vet??

• Max mamma

nja...jag tycker att hostan är inte så torr som den varit vid kruppen...den är "lösare" på ngt sätt...men han har sovit bra.
    thank's!

Svar på tråden Luftrörskatarr-när man har astmamediciner?