• MSoSueMe

igångsättning SÖS? hur länge måste man vänta??

Har BF idag söndag, 10 dec och ingen baby i sikte!!
    Har en känsla av att det kommer dra ut på tiden så jag undrar, hur länge måste man vänta innan de sätter igång en? Man vill ju inte gärna vänta i typ tre veckor!???
    Så eftersom jag tillhör SÖS, Stockholm - nån som vet hur deras rutiner är vad gäller igångsättning?

• Svar på tråden igångsättning SÖS? hur länge måste man vänta??
  • MSoSueMe

ingen som är uppe och ugglar....?

• tessan8micke

Hmm, tror det var efter 2 veckor..alltså på den femtonde dagen..trodde jag skulle bli igångsatt också, skulle t.o.m få en tid, men tjejen hann komma innan!

• tessan8micke

Ja, på Södra BB blev det (alltså en avdelning på sös)! Men vid igångsättning hade det blivit den "vanliga" förlossningsavdelningen. 

• Tant Green

På den 15:e dagen, sa de på vår föräldrautbildning, men jag råkade inte ut för det själv.

• Bibbas mamma

Min BF var torsdag 7 dec, och om inget hänt den 21 sätts jag igång den dagen. Är inbokad på BB Stockholm men ifall igångsättning sker görs den på KS. Tror 14-dagarsregeln gäller hela kommunen.

• Smirretissen

Jag hade bf igår (9/12) och på KS har de 14 dagar... Så om jag får igångsättning sker den på julafton (v 42+0)... Lagom kul... har dock pratat med bm och fick nästa tid hos henne den 19:e för bokning av igångsättning den 20:e... Förhoppningsvis funkar det... OM inte bebis bestämmer sig för att komma innan dess förstås... *hoppas*

Svar på tråden igångsättning SÖS? hur länge måste man vänta??