• Anonym

Knöl vid analöppningen (orolig)

Sen ungefär ett år tillbaka har jag en knöl vid analöppningen. Då, för ca ett år sen var den väldigt liten, men nu är den lite över en cm och jag börjar känna mig orolig.

Jag vet att ingen av er kan veta med säkerhet vad det är för någonting, men ni kanske har varit med om samma sak så ni kan säga vad det skulle kunna vara?

• Svar på tråden Knöl vid analöppningen (orolig)
  • Anonym

har för mig att kondylom kan vara så.'
    Men ta kontakt me gyn så får dom kolla upp det. Om det e en könssjukdom så kan du ju bli steril av den om du inte behandlar det o det vill du väl inte?
    Lycka till!

• Anonym

Det kan vara en hemorojd också. Det är inte farligt men inte så behagligt. Men det finns salva att få så försvinner den.

Lycka till.

• Anonym

Okej... Men vem ska jag kontakta som ska titta på mig då? Är det gyn eller en vanlig läkare?

• Extremebettygirl

Jag gissar på hemorrojd.. Finns receptfri salva och supp på apoteket..

• meh

Har du varit gravid och fått barn? I så fall är det troligen en hemorojd, det är vanligt att man får sådana då. Är inget farligt och som andra har skrivit, så finns det receptfri medicin att köpa på apoteket. Det är bara att fråga där så hjälper dom dig.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • Anonym

Ring till vårdcentralen och prata med dom. Jag gjorde det och behövde inte visa upp rumpan utan fick bara ett recept utskrivet.

• Anonym

Okej, då ska jag testa med salvan! tack för hjälpen

• Extremebettygirl

xyloproct heter en =)

• Anonym

Förmodligen en hemorrojd.....

• Anonym

jag har likadant.. ska till läkare imorgon och prata om det. Jag tror också att det är en hemorjjd men har provat alla receptfria salvor och det vart nästan bara värre och mer ömt.
    Stora yttre hemmisar är nog ganska svåra att få bort med de receptfria salvorna.

Svar på tråden Knöl vid analöppningen (orolig)