• Vjestica

Hundars minne

Började fundera på hur mkt å länge hundar kommer ihåg saker å människor?
    Speciellt människor som betytt mycket för hunden?
    Min sambo och hundens husse sitter i fängelse sammanlagt ca 1 år! kommer våran hund att känna igen honom när han kommer hem?Eller kommer han bli som en ny bekantskap för hunden?

Berätta gärna era historier om separationer med era hundar.

• Svar på tråden Hundars minne
  • Jesslan

vad jag har fattat det som så har hundar ett korttidsminne som inte är så bra däremot så är dom bra på att komma ihåg sånt som har hänt för längre sen hur det går ihop vet jag inte men jag har läst det så vovven blir nog glad när husse kommer hem.

• giz den allsmäktige

dom påstår att dom har kort minne meeeeeeen noppe inte när det gäller vissa saker.

en hund som blivit slagen brukar ducka livet ut när det kommer höga röster. som ex.

min fox jag hade hörde sin uppfödare på tv:n en morgon då vi gosa i soffan (han va 5 år då och inte träffat uppfödaren sen han va 3 mån) tjong så såg jag inte honom mer den dagen....... han låg på övervåningen å tryckte under sängen.

så nä så kort minne har dom nog inte.

• Calylite

ja träffade min fd hund förut. Vi hade inte setts på 2 år men visst kom hon ihåg mig. Rätt lätt att veta just för hon är grymt skygg och det tar veckor innan hon släpper någon nära sig, men när ja kom så stannade hon upp, sen såg hon vem de var och rusade mot mig i 180 med svansen som en propeller och tjöt av lycka.

• trollsanna

Min vovve burkar ibland ha med sig en någon pinne från skogen som hon lämnar utanför bron (på lite olika ställen) och hon vet alltid vilken sida av bron hon lämnat pinnen på...

• trollsanna

tänkte på minnet när jag skrev inlägget

När mitt x och jag separerade sörjde Ludde sin fd Husse. Han saknade honom och när dom sågs igen blev han överlycklig. Det gick månader mellan varven. Nu är Ludde i himlen sedan 7år.

Svar på tråden Hundars minne