• Fru Hellström

Skönhetsfläckar i ansiktet.

Hejsan.

Jag har funderat på om jag ska ta och fixa min hy i ansiktet. Jag har en del ytliga blodkärl som blir röda fläckar på bl a näsan. De börjar irritera mej nåt vansinnigt då jag måste ha täckmedel ideligen. Fult är det dessutom! Jag jobbar natt och vill så gärna slippa sånt på nätterna då jag tror hyn mår bra av att andas då.

Finns det någon som gjort laserbehandling eller dyligt? Har du nåt att rekomendera? Vad ska man tänka på?

• Svar på tråden Skönhetsfläckar i ansiktet.
  • Grisling

Jag ska ta bort en fet, hårig leverfläck på kinden. Det kan göras på olika sätt, bland annat laser. Blodkärlsgrejer vet jag inte, men en puff kan ju vara trevligt i alla fall .

• adrenalin

hurdå röda fläckar på näsan? blir lite nyfiken!

jag får nämligen jättelätt röd hy. tex om ja bara tänker på nåt sorgligt, anstränger mig liite lite eller vad som helst.. men det är inte så du menar?

puffar

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Fru Hellström

Adrenalin - Nej det är inte så jag menar, jag har alltså blodkärlsknutar av nåt slag. Har väl klämt finnar lite för våldsamt under yngre år och det har resulterar i dessa fula märken.:(

Nu har jag då sakta kikat runt lite och underar på att verkligen ta bort dem. Undrar ju om det är fler som gjort sånt. =) Kan ju vara bra att veta hur det går till och _hur_ ont det gör. :D

• papillon

Ytliga blodkärl tar hudterapeuten hand om, dessa bränner man bort hur lätt som helst. Jag gick i flera år med ytliga blodkärl och fick sminka över dem. Hade jag vetat hur lätt (och billigt) det var att bränna bort dem hade jag gjort det för länge sedan.

• Fru Hellström

Nu bor jag ju långt från huvudstaden, undrar om man kan kika in på någon hemsida. Ska leta på gula sidorna förresten.

• papillon

Du behöver inte bo i någon storstad, de flesta stälder har väl en hudterapeut? (ja, jag är en 08:a)

• papillon

Städer menar jag förstås.

• Lilla fii

Jag jobbar på en laserklinik som tar bort ytliga blodkärl med laser.. Funkar jätte bra...

Laser funkar mkt bättre än diatermi som vanliga skönhetssalonger gör (har jobbat med det förut)

Sök på google IPL

Lycka till!!

Svar på tråden Skönhetsfläckar i ansiktet.