• annsing82

NTI-Skolan

Läser på distans på NTI och tycker att det varit mycket strul. Mest att informationen från skolan här och nti inte är samma. Läraren är otrevlig.
    Känner nu får att ge upp. Läser inte för beygets skull. Jobbar samtidigt och har inget från csn. Känner mig mycket förtvivlad och har inget motivation för att plugga.
    Någon annan som läser där och har liknande erfarenheter eller andra?

• Svar på tråden NTI-Skolan
  • Pink Rose

Kan du inte hoppa av eller byta kurs? Vissa lärare är supertrevliga, medans andra är ja..

Varför läser du om det inte är för betyget? Jag hade inte klarat av att jobba heltid, samtidigt som jag pluggar heltid där (om det är det du gör).

Visst har det varit lite strul för mig också, bla. anmäld till fel kurs etc. Men det brukar alltid ordna upp sig till slut, även om man får jaga dem med blåslampa

• annsing82

läser första kursen på 50% och sedan på 25%. jobbar inte heltid men nästan. kan inte byta kurs för jag läser pga just den. Har svårt att få tid till att ringa och sånt på dagtid när dom har sina telefontider. när informationen jag får sen inte stämmer gör det hela ännu krångligare.

• Diwa

har läst på distans via SSVH, NTI och nu miroi i sammanlagt 3 snart 4 r...aldrig något strul och hmm lärarna brukar vara väldigt trevliga och bra(den lilla kontakt man nu har med dem)

vilka kurser läser du och på vilken nivå?

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • Diwa
    oki det har jag inte gjort

har läst in hela gymnasiets ekonomiska linje samt utökat med kurser inom redovisning och beskattning och nu är det webdesign via miroi

men du måste ha en handledare som du kan tala om för hur du upplever det?

det ska ju vara smidigt och enkelt att läsa på distans...

NTI är faktiskt den jag upplevt som bäst
    I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • annsing82

verkar inte finnas några handledare, när man pratar med någon får man information som är tvärtemot den information man fått innan. verkar inte finnas något färdigt system, har svårt att de funnits så länge och har så många elever, de verkar inte ha någon erfarenhet. För mig har det bara varit krångligt, ville läsa för att det var roligt. men tycker numera att det bara är jobbigt, skiter nu i att plugga till provet och hoppas på det bästa.

• sky1208

jag har själv läst en del kurser med NTI och som du har jag inget bra,snällt eller fint att säger om NTI.. Nutcase Institute har jag döpt de till.

ring och prata med Johan Norin, sk rektorn. och pratar också med deras elevombudsperson.

det kommer bli en stor anmälning om NTI skolan till Skolverket. hör av dig om du är intresserad.

Svar på tråden NTI-Skolan