Riskokare någon?
Någon som har en elektrisk riskokare och har proportionerna ris/vatten? Enligt bruksanvisningen ska det följa med en tabell men någon sådan fanns ej i vår låda i alla fall...
Hoppas ngn annan med riskokare kan hjälpa mig!
Någon som har en elektrisk riskokare och har proportionerna ris/vatten? Enligt bruksanvisningen ska det följa med en tabell men någon sådan fanns ej i vår låda i alla fall...
Hoppas ngn annan med riskokare kan hjälpa mig!
oj.. vi har haft riskokare men jag har glömt ! jag puffar
jag har riskokare, när jag hällt i riset brukar jag ta vatten cirka 2.5 cm över riset...
lycka till
Är det en måttkopp med?
Jag tar iaf något fler mått vatten än ris. Tex tre mått ris och 5-6 mått vatten.
Man ska alltid ha dubbelt så mycket vatten så tex 2dl vatten 4 dl ris.
Ja det är en måttkopp med... Har bara för mig att i svärföräldrarnas tabell så är det ex. 5 koppar ris o 6 koppar vatten? Alltså alltid lika mkt vatten som ris + en kopp till.
Mina svärföräldrar är asiater så dom gör mkt ris :)
Dom lärde mig att man stoppar ner fingret i "dunken" när man har riset i , den häller man vatten till första strecket på fingret..
Fingret ska röra vid riset...
Hoppas du förstår något =)
Spaziba - tror jag fattar, sätter fingret lätt på riset o häller på vatten till första leden. Rätt fattat?
Jajamänsan:) förutsatt att du inte har 5cm långa naglar såklart =) du ska ta ifrån fingertoppen liksom :)
Spaziba - nu har jag testat riskokaren och ditt "knep" fungerade utmärkt! Tack för hjälpen.