• piff å puff

Planera bröllop - tid?

Undrar lite hur lång tid ni tog på er att planera ert bröllop.
    Hur mycket av förberedelserna skötte ni själva?

Här kan vi samla tips och ideér!

• Svar på tråden Planera bröllop - tid?
  • Lola Jämtland

Skötte allt själva. Friade i påskas, gifte oss i augusti. Började planera typ 2 mån innan kanske.....

//Snart är det jul...sägs det.....
  • Mirakel händer

Min man friade 12 oktober 2002. Förlovade oss julafton samma år. Började planera efter jul och nyårs firandena. Gifte oss midsommar 2003. Så vi planerade i ca 6 månader.

Vi gjorde allt själva...

• piff å puff

Vi har tänkt göra allt själva. Undrade bara hur lång tid på förhand man måste börja planera.

Vad hade ni för meny?

• Lola Jämtland

Vi bjöd på buffé bestående av tjälknul, kassler, 2 sorters potatissallad, fetaost, tomater, sallad, flera sorters ostar och hembakat bröd. Alla blev jättemätta!

//Snart är det jul...sägs det.....
  • Mirakel händer

Vi bjöd på smörgåstårta och bröllopstårta och på kvällen var det grillning med sallad och potatissallad...

• Multignutten

Vi bestämde oss för att gifta oss i augusti och själva bröllopet kommer att ske 24/1 2007.

• mooogn

Vi bestämde oss i oktober att gifta oss på nyårsafton nästa år. Vi har en hel del tid på oss att planera *S*

• piff å puff

ok. ett par månader behövs det minst.

• PimpGizmo

Vi har fått lite hjälp men jag är den typiska bride to be så jag har inte velat låta någon annan lägga sig i alltför mycket. 1 år tycker jag är rimligt. Mindre än så skulle inte räcka för vårt bröllop :)

Han friade 2:a augusti förra året & vi gifter oss den 28 juli i år (tänk att jag kan äntligen säga att vi gifter oss i år! :) )

• Maverich

Oj, det beror helt på vart ni ska gifta er! I stockholm och även på Gotland där vi gifte oss måste man boka allt i riktigt god tid. Sen beror det väl på hur man vill ha sitt bröllop, ett enklare kan man nog svänga ihop på ett par månader.

• Thursday

Omöjligt att säga utan att veta er ambitionsnivå och vart ni bor.

Gifta er på rådhuset i enkla kläder och gå ut med familjerna och äta på resturang? Tja, någon vecka eller två kan nog vara lämpligt.

Ha stort kyrkbröllop med 100 gäster, och därefter sittande middag på ett av de populäraste ställena i en större stad - minst ett års framförhållning.

Vi bokade festlokal i Göteborg ett år i förväg, och fick ändå byta datum för att et började bli fullt.

• Sallisen

Det var fem månader mellan förlovning och bröllop. Men själva planeringen körde vi nog igång med ca 3 månader innan bröllopet.

... och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Paulina f69

Vi ordnade allt själva (med hjälp av släkt o vänner), hade 90 gäster inkl övernattning. Kan säga att 3-4 månader definitivt var för lite tid för att planera det!

• afrodite76

Han friade 11 november 2006 och vi kommer att gifta oss augusti 2008, lång tid men då behöver vi inte stressa och hinner spara ihop pengarna som kommer behövas, blir rätt stort och så vill vi åka på en rejäl bröllopsresa i 1 månad.

Svar på tråden Planera bröllop - tid?