• Anonym (tjock?)

Har du kraftig benstomme?

Jag har kraftig benstomme, har ganska stora fötter strl 41 och stora bröst 85 c, strl 42 på byxor och 44 på överdelar,men trots min vikt på 78 kg så tycker jag inte jag är tjock eller ser tjock ut, kan benstommen väga så mycket? bör enligt bmi väga ca 65-70 kg jag är 170 lång.
    nån fler som har kraftig benstomme?

• Svar på tråden Har du kraftig benstomme?
  • MARIA99

Jag är nog tvärtom. Har smal benstomme men är småmullig. Väger 68 kg till mina 166 cm, har smala handleder och småfötter (36) och händer ( 16 på ringar).Så jag ser ut att väga mer än vad jag gör tror jag. har 42 på överdelar för jag har lång överkropp & ganska stora bröst=/, 40 på underdelar.
    jag tror att benstommen kan spela ganska stor roll.. jag har stoort midjemått trots vikten oxå..

• Anonym (mia)

Jag har kraftig benstomme, ganska lik din. Jag har storlek 41 i skor, ganska grova handleder och fingrar, ungefär samma bröststorlek som du och är 170cm. Iofs väger jag ganska mycket mer än dig just nu Men när jag vägde ungefär samma som du så kände jag mig och såg jag inte stor ut.

Jag tror det viktigaste är att man själv känner sig bekväm i sin kropp och inte vad bmi säger eller vad media har för skönhetsideal. Jag menar, känner man sig sund och frisk,pigg osv så är det ju inga problem

• uniMog

BMI är ju ett riktmärke för att se vilja som är i riskzonen för vissa sjukdomar. Säger absolut inget om hur någon ser ut.

Trivs du och känner dig bekväm ska du inte bry dig om vad BMI säger!

(Däremot ska alla normala benstommar vara så att säga medräknade i BMI, jag har för mig att det kan vara ungefär 5kg skillnad mellan en smal och en kraftig men det är jag inte säker på!)

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Cilla R

Jag är 167 cm lång och är nu visserligen gravid, men i "normala" fall brukar jag ligga runt 63 kg. Enligt min längd så ska jag ligga runt 55 kg, men det finns inte en chans att jag kan gå ned så lågt. När jag var som mest vältränad red jag 2 timmar om dagen, cyklade 8 km till och från stallet samt rörde mig nästan hela tiden och åt inte speciellt mycket, jag kom aldrig under 57 kg, det går bara inte!!!
    De flesta tycker att 63 kg låter mycket, men då ser jag smal ut och har nästan inget underhudsfett så jag antar att benstomen är kraftig.

Mamma till Néa 22mån och bebis Ophelia i magen!
Svar på tråden Har du kraftig benstomme?