• Beatrize74

Är man utan smak om man matchar guld och silver?

Många menar att det inte går att matcha guld och silver. Att silver passar bäst i vita omgivningar och guld i omgivningar med mustiga orientaliska inslag. Att det nästan "skär" sig att blanda mässing- och stål i samma kök, att ha kromade bordsben och guldfärgade ramar i samma rum. Att ha mässingsljusstakar och rostfria spotlights tillsammans i sovrummet.

Att man ska hålla sig till EN metallskala.

Vad är DIN åsikt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är man utan smak om man matchar guld och silver?
  • annca

Håller med om de andra exemplen du har, att det inte är snyggt, men när der gäller smycken tycker jag det är jättefint med blandat!
    Vitt och rött guld ihop blir ju hur fint som helst, tex.

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • CeeJay

Tycker det är helt ok att blanda som man vill. JAG personligen gillar båda "färgerna" men har inte blandat dem än så länge. Allt går ju även i vågor - när jag var mindre var det nästan brottsligt att blanda rosa och rött men nu ser man det lite över allt

• LeWi

Vigselringarna är i guld och jag vill ju inte ta av dem bara för att jag valt ett silverhalsband...

• LeWi

*skrattar*
    Missade totalt att det handlar om inredning!!

• Blubben

Jag tycker det är häftigt att blanda guld och silver. Jag gillar kontraster, annars blir det lätt för stelt och tråkigt.

• Beatrize74

Jag skulle nog ha skrivit till i TS att det kan vara lite skillnad om det blandas i smycken. Det är ju många smyckestillverkare som använder sig just av den kontrasten.

Däremot så kan jag känna att jag försöker matcha halsband efter den metall jag har i örhängena och tvärtom....fast vigselringarna tar inte jag heller av mig, de är liksom en annan sak. De är mer än ett estetiskt tilltalande smycke.

• Dino78

Bryr mig föga. har inte råd att gå efter vad som anses snyggt eller inte. Nu gillar jag mer silver än guld och de få smycken jag har är silver(färgade). men vad gäller inredning...hehe, här hemma ser det säkert ut som en inredningsmardröm. Tur att det bara är jag som ska bo här då och ingen inredare

DIF i själ och hjärta
  • Morticia

*host* Tja, om man vill att hemmet ska se ut som en julgran så är det bara att tuta och köra.

Skrik och gap - ger ingen respekt
  • Esterella

Jag ska ha julkulor i endast guld och silver, men fö så skulle jag nog hålla mej till en av dom 2.

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor
  • Miafialoppenkorv

Har själv svårt för att blanda men kan tycka det är jättefint hos andra!!

• Filippinan

Det finns ju vitt guld...

The more you ignore me, the closer I get
Svar på tråden Är man utan smak om man matchar guld och silver?