• IsaN

Packning av BB-väska inför förlossning i Lund

Jag håller på att packa BB-väskan, eller väskorna ser det ut att bli, och då kan det ju vara bra att kunna dela upp sakerna i sånt som behövs vid förlossningen och sånt som behövs på patienthotellet. Man ska ju ha med egna kläder, babykläder och blöjor till Lund. Men jag undrar när man behöver dessa? Byter man om till egna kläder innan man går över till patienthotellet? Klär man bebisen direkt i egna kläder? Får bebisen någon blöja i början av förlossningen eller måste jag ta med egna redan dit?

• Svar på tråden Packning av BB-väska inför förlossning i Lund
  • Emab

Bebisen får blöjor och även kläder om man glömt eller inte hunnit packa det. Jag brukar inte byta om förrän jag har duschat på patienthotellet. Sedan är det så gosigt att krupa ner och mysa med liten...
    I väskan till patient hotellet hade jag även packat ner något att äta om det är så att förlossningen tar väldigt lång tid och du kommer upp på hotellet mitt i natten, man kanske missar frukosten eller är jåttehungrig!

• december bebis

Har jobbat på patient hotellet i lund. Man kan få smörgåsar där om man kommer ner mitt i natten

• Emab

fick inte jag, det fanns typ rån och kakor

• TjorveniSkåne

Ja, ta absolut med något att äta (eller lyxa till det och få dit pizza i taxi!). Man blir hungrig som en skogshuggare, mitt mest negativa minne från patienthotellet.

Apoteket finns ju på bottenvåningen så det är ju ingen panik annars om du glömt något.

• G P

Min erfarenhet från förlossningen och patienthotellet i Lund är att ta med något att äta. Min man fick på nåder något att köpa på förlossningen innan vi gick vidare för det skulle vara stängt (fick vi veta) och mackorna han fick var svindyra...

Blöjor var det helt onödigt för oss att ta med. På patienthotellet väntade två påsar med gratisprover. Dom blöjorna räckte i en vecka för oss... Nu stod det iofs på vår lista att vi skulle ta med det, men...

Jag bytte om till egna kläder på förlossningen. Även dottern fick sina egna kläder där.

På patienthotellet råder man sig själv helt och hållet, men har hjälp nära till hands om man känner att man behöver det.

Dottern är född i juni -05.

Svar på tråden Packning av BB-väska inför förlossning i Lund