• Nervis

vad tycker ni om namnet Snöfrid?

Tittade igenom namnboken igår och hittade namnet Snöfrid. Har aldrig hört det förr men sambon blev blixtförälskad i namnet.

Jag är personligen inte övertygad direkt, är inget fan av ovanliga namn men ju mer jag smakar på det desto bättre låter det. Fast det måste vara grymt ovanligt. Dock ganska psssande denna snöfattiga vinter

Tänker oxå på att blivande storasyster heter Wilma vilket ju är grymt vanligt och sedan att en ev lillasyster ska heta Snöfrid. Jag vet inte riktigt...

skulle ni kunna döpa ert barn till Snöfrid och vad tycker ni om namnet?

• Svar på tråden vad tycker ni om namnet Snöfrid?
  • uniMog

Oh korsetter!

Ja det är det enda jag tänker

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Änglatuss

nja inget namn för mig inte på ett barn iaf

• solmull

fnissade när jag läste Snöfrid!
    näää, passar inte som namn, tycker jag!

Älskar min lilla Dina
  • smultronbubbla

Nej, tyvärr...
    Låter inte som ett namn.

• Ferno

aldrig! låter inte ens som ett namn på en människa...

• Thaleia

Nej, skulle inte kunna tänka mig att ge ett barn namnet Snöfrid...ok att man inte vill ha alltför vanliga namn..men Snöfrid ...nej!

• boosten

Cooolt!

Det finns 13 svenskor som har det som tilltalsnamn, så ovanligt är det alltid! Sug på det, gillar sambon det så är det lättare att ge det en ärlig chans. Jag personligen skulle inte döpa mitt barn till det, men tycker det är häftigt och fint om nån annan gör det. Jag har för övrigt ändrat uppfattning om mååånga namn som jag tycker är rätt fula och konstiga när jag fått suga påd et lite.

• Änglatuss

skulle kunna tänka mig namnet på en vit pudel...

• KNALLAN

Håller med att det är ovanligt. Visste inte änns det fanns, men nej, tycker inte det är ett fint namn och skulle inte döpa varken son eller dotter till det. Är det ett ficknamn förresten?

Svar på tråden vad tycker ni om namnet Snöfrid?