• Mamba

Ilningar i benen- kan det vara värkar?

Hej!

Jag har i 2 dagar nu haft otrrolig smärta i mitt högra ben. Samtidigt får jag sammandragningar samt ont i ryggen...
    det gör snuskigt ont i benet..
    Kan det vara värkar som känns i benet? Någon som upplevt det?

Annars, hur länns Ichyas (eller hur stavas det??)

Mamba v. 38

• Svar på tråden Ilningar i benen- kan det vara värkar?
  • snoervel

jag har oxå väldigt ont ner i baksidan av benet och det är väl från ryggen, ischias eller något sånt i samband med foglossning (säger min bm o sjukgymnast iaf). Men jag har aft såna problem innan graviditeten med ryggen så det behöver ju inte alls vara samma! =)

• Nellis

Jag har problem med konstiga ilningar i benen. Baksidan av låren från rumpan och neråt och även från ljumskarna och lite inåt, neråt.
    Jag har ju haft en hel del sammandragningar och förvärkar så när jag frågade min BM om detta så sa hon att det troligtvis inte hade med det att göra.
    Hon sa att det däremot säkerligen var nerver som bebisen kommer åt då hon/han rör sig neråt. Även ryggproblem kunde orsaka liknande problem sa hon.

• Rebekka

Jag säger samma sak, det låter som om någon av nerverna är påverkade.

• Rebekka

Jag säger samma sak, det låter som om någon av nerverna är påverkade. oftast känns värkarbete som molvärk ner i benen inte som ilningar.
    kram

• Mamba

jo den tanken har ju självklart slagit mig. Att det är sammandragningar och rörelser från bebisen som gör att en nerv kommer i kläm..
    eftersom det kommer i samband med själva sammandragningarna också..
    rätt obehagligt är det men man klarar sig

Svar på tråden Ilningar i benen- kan det vara värkar?