gammal mandelmassa
hur känslig är mandelmassa?
har en korv som inte ens är öppnad men bäst före datumet är 2e december.
hade tänkt använda den i bulldegen.
är den fortfarande ok att använda eller är det bara att slänga?
hur känslig är mandelmassa?
har en korv som inte ens är öppnad men bäst före datumet är 2e december.
hade tänkt använda den i bulldegen.
är den fortfarande ok att använda eller är det bara att slänga?
använd!!
jag har ofta gammal.........den blir bara lite torr möjligtvis.Men det har jag inte ens märkt-i så fall är den bara lättare om man tex ska riva den på järn........
ANVÄND den!
Andre december är ju inte många dar sedan! Den lär vara helt OK, speciellt om du ska avända den i bak!
Mamma brukar ha halvårsgamla mandelmassekorvar hemme, och pappa äter dom med glädje...
ah vad härligt.
bor ju i england så det är inte bara att springa ner till ica och köpa en ny korv heller.
tack ska ni ha tjejer :)
Ärligt talat, mandelmassa är en sådan sak jag inte ens kommit på tanken att kolla bäst-föredatum på!
Lycka till med bullarna!
Bäst före-datum är ju inte definitiva. Det är ju exempelvis inte förbjudet att sälja en vara efter att bäst före-datumet passerat, däremot bör man som säljare då ta ansvaret för att varorna är färska.
Sista förbrukningsdag användes på varor som är extra känsliga och de får inte saluföras och ska inte ätas efter detta datum.
Jag tycker mandelmassa känns som ett ganska okänsligt livsmedel. Använd dina sinnen, kasta om det ser eller luktar konstigt, ananrs använd!