• Anonym

Mörkgula flytningar?

Hej,

Jag har flytningar som är nästan mörkgula nu, och det har jag aldrig haft tidigare. Någon som möjligtvis haft sådana vid graviditet?

Undrar en som lever på hoppet.. :)

• Svar på tråden Mörkgula flytningar?
  • Anonym

Vill inte förstöra hoppet! Det kanske är tecken, jag vet inte, men vill bra tipsa om att de luktar annorlunda oxå så kan et vara svamp.
    Men självkalrthoppas vi på att det är ett tecken på graviditet!
    Lycka till

• Anonym

Kan vara urivägsinfektion, äggledar inflammation eller svamp...
    Dock har jag inte hört som det står ovan att det kan vara vid graviditet, mina vid min graviditet var vita och rikliga...missfärgade flytningar är oftast inte bra och är de illaluktande är det med största sannolikhet infektion...

• Anonym

Hej och tack för era svar.

Svamp har jag rätt ofta och det kliiiiiiiiiiiar men det gör inte det här. Urinvägsinfektion har jag haft och det tog förbaskat ont när man kissade, vilket detta inte gör. Då återstår äggledarinflammation men det tror (och hoppas) jag att det inte är. Har inte ont, och flytningarna är inte illaluktande.

Det är nog mer att jag (över)tolkar varje kroppslig grej och hoppas att det ska vara ett grav.symtom..!! :)

• Anonym

Kan det vara ja...men observera att infektioner som urinvägs tex inte behöver göra ont....Lycka till och hoppas att du bara överreagerar!

• Anonym

Tack, det ska jag ha i åtanke. Om de håller i sig får jag kolla upp det.

• Anonym

Jag har också haft svamp - som INTE kliade, så det kan vara det ändå.

• Anonym

Vag har mycker varierande flytningar, och har (sedan tonåren) haft rikliga flytningar (använder trosskydd varje dag). Jag har haft mörkgula flytningar ( på gränsen till orange...) Oftast har det blivit så innan mensen kommit. Jag vet inte vad det beror på , eller om det är "normalt" - för det är ju inget man pratar om. Jag är dock inte gravid.

• Anonym

Anonym kl 14.41 igår;

Skönt att höra att det finns fler som jag!! Jag har vid ett tillfälle kollat upp det, och då sa läkaren att allt verkade fullständigt normalt. Så sen dess har jag försökt att inte bry mig om det. Trots att flytningarna ibland är på gränsen till bruna..

Svar på tråden Mörkgula flytningar?