• glader

Recept på sillinläggningar?

Jag tänkte lägga in lite egen sill till jul men det är svårt att hitta smarriga recept!

Har ni några mumsiga recept eller tips om vart man kan hitta det? Tasteline och ica eller arla har inga bra tycker jag, inte många heller...

Stort sill-tack på förhand!

• Svar på tråden Recept på sillinläggningar?
  • OZgirl

Jag gör vanlig "inlagd" sill, enligt det recept som finns på burken till sillfiléerna man köper (kylkonserv). Kolla om Abbas har några recept?

Vill du ha krämiga eller klara inläggningar? Har du tittat på tv4s hemsida, de har haft julmat nu på morronteven ett par dar.

För mycket av det goda är bara bra!
  • TinaG

jag har ett jättegott recept på sill..men det klassas väl inte som en inläggning..

Hacka 1 burk löksill
    blanda det i 1 burk cremefraiche
    hacka sharlottenlök smått och blanda i det oxå..
    rör i dill (hur mycket bestämmer du själv efter eget tycke å smak)
    Ta 4 hårdkokta ägg och hacka dom med och blanda sedan allt i en bunke....

denna "röra" går alltid hem vare sig man gillar sill eller inte, eftersom sillbitarna är så små...

super gott!!

• glader

Tack snälla ni!

På Abbas hemsida hade de hur mycket bra recept som helst

• Cassanna

Någon som har gjort någon god vitlökssill och vill dela med sig av receptet????? Gjorde en förra året helt på egen hand men det blev för mycket vitlök så den blev skitstark...Inte gott alls...

• Fridayyy

Jag vill också ha recept, det bästa är om någon provat receptet och kan säga att det är gott, har testat en del sillrecept och endel är rent av osmakliga!!!!

Ska också kolla på Abba..

Svar på tråden Recept på sillinläggningar?