• albert

Polyper?

Undrar om det är någon som har erfarenhet av barn med polyper? Misstänker att sonen har problem med detta. Han andas nästan alltid genom munnen, blir andfådd när han ligger på mage (därför tycker han inte om det) Han håller ofta andan och andas efter ett tag ut.Han brukar även snarka på nätterna. Växer det bort eller är det något som opereras? Han verkar vara besvärad av detta...

• Svar på tråden Polyper?
  • Löööv

Dotter vår är skrapad. Hon var jämt sjuk och snarkade som 17!. Dom fimpade halsmandlarna på henne, kapade polyperna och drog in rör i öronen...ungen är som ny .

Polyperna ramlar inte ur själva tyvärr, ring till barnläkaren och be dom kolla upp det där. Det är jobbigt för dom små .

Lycka till.

• albert

Tack, skall be att de tittar på honom!

• Farth Vader

Min dotter hade också problem med polyper när hon var liten. Vi fick träffa en läkare på öron/näsa/hals som rekomenderade en operation..huga. Tack och lov behövde hon bara få bort själva polyperna, halsmandlarna fick vara kvar . Ingreppet gick jätte fort och när hon vaknade från narkosen mådde hon bra..jag hade varit så nervös. Tillfrisknandet gick på nolltid, en timme efter operationen åt hon en isglass och lite senare smaskade hon i sej en smörgås..pigg och glad . Operationen gjorde en enorm skillnad, från en dag till nästa började hon andas så lugnt och fint och sov gott om natten.

Vår läkare sa att polyper ofta kan växa bort när barnet är 7-8 år men så länge ville vi inte vänta. Dottern var 18 mån när hon opererades.

• Guldpärlan

Vår dotter säger ofta att det känns tungt att andas. Speciellt när hon sitter ner. Ska till vårdcentralen idag för att se ifall det är något astmatiskt.

Tänker nu att det är polyperna istället eftersom hon snarkar något enormt på nätterna.

Ska be att de kollar.

Kan problem med polyperna ge svårigheter att andas. De sitter ju i näsan och då borde man kunna andas bra genom munnen.

• Löööv

Klart man kan få svårt att andas om polyperna är stora. Ofta är halsmandlarna det med...

• MaMmA ZaNdRa

på min son har dom tagit bort dom,
    men vi märker ingen skillnad alls,
    från när han hade dom och när dom tog bort dom

• Löööv

MaMma , dom kanske borde ha tagit bort fler delar?. Tråkigt att operationen inte gav något .

Svar på tråden Polyper?