• Sea star

Illamående mitt i natten

Varje natt vid två-tre-tiden vaknar jag och mår verkligen JÄTTEILLA. Då måste jag snabbt upp och äta något annars blir det helt olidligt. Är det någon annan som har varit med om något liknande?

Övrig tid på dygnet är det helt OK. Jag kan inte äta lika mycket som tidigare eftersom det bara säger stopp efter några tuggor. Eftersom jag tränar ganska mycket stör det mig och jag måste nu äta med max två timmars mellanrum för att få i mig tillräckligt med mat.

9:onde veckan...

• Svar på tråden Illamående mitt i natten
  • Bessie

Jag hade precis likadant i början! Mådde väldigt sällan illa på morgnarna eller på dagen, men efter de nattliga toalettbesöken kunde jag ligga vaken länge och må illa. Det gick åt några Novalucol under den tiden, funkade bra för mig!
    Även det med att vara hungrig, men snabbt bli mätt känner jag igen mig i! Undrar fortfarande när det ska gå att "äta för 2"... Är i vecka 19 nu. Men det är ju i sig bra att man inte frossar allt för mycket heller.
    Det nattliga illamåendet har i alla fall gått över för mig, hoppas att du också slipper det snart!

• YvonneM

Jga hade likadant, men jag hade en trave med Mariekex brevid sängen som jag åt av om jag mådde illa, fungerar bra faktiskt!

• Sea star

Jag försöker äta frukt och det fungerar väl bra, men det såååå tråkigt att hela tiden äta bananer... Har nu börjat knapra pepparkakor säsong som det är nu och det fungerar riktigt bra. Provade dricka ingefära-té innan jag gick och la mig men det hjälpte inte ett dyft.

Det märks verkligen att kroppen förändras. Jag som förut varken haft problem med att fisa eller gå på toa och göra stora grejen fiser jämt och måste sitta på toa och verkligen klämma alternativt att det är jättelöst. Suck!

Det enda positiva är väl att jag inte ens tittar åt godis och snacks. Helt ointressant. Det är dock ganska irriterande när man ska fundera ut mat att äta och man inte har en aning om vad man kan tänka sig. Killen blir galen :) Ena stunden kan jag inte äta en sak andra stunden går det utmärkt. Har man stått och gjort något supergott är det dessutom trist när det står en upp i halsen efter tre tuggor.

Men jag antar att det blir bättre med tiden. Tar det hela ganska soft. Är hemskt nöjd att slippa kräkattacker och sjukskrivning. Det hade aldrig fungerat. Snacka om att jag hamnat i en nio månaders depression i sådana fall. Speciellt trött har jag inte varit, men det kanske beror på att jag är van att hålla igång och träna mycket. Även om jag är lite seg på kvällen är det jätteskönt att köra ett träningspass och jag får som vanligt värsta endorfin-kicken av det.

• Miss W

För mig hjälpte postafen mot illamåendet på natten. Man blir slö av dem men det är ju bara bra om man ändå ska sova.

• Sandra H

Hej!

Jag känner igen mig i det du skriver. Vaknar ofta nattetid med illamående-sug i magen. Nu har jag lagt proviant på nattuksbodet, så jag slipper gå upp.

Lycka till, Sandra vecka 8

• orzia

Testa postafen
    Eller köp två armband som heter "SEE BAND" på apoteket,,2 st för 145 kr,de e guld värda,
    Där e en kula som trycker på en punkt man har på kroppen som förhindrar illamående,, de hjälper för mig,
    Har oxå gått på akupressur o de har hjälpt (banden baseras på akupressur metoden o trycka på punkter för o slippa vissa "sjukdomar")
    Lycka till

• Minda

Jag hade också en period i vecka 7-10 ungefär som jag hade svårt att somna om efter nattens toalettbesök för att jag mådde så illa. Inte roligt, men nu (12+1) har det mesta gått över!

• ia75

Hej sea star!

Trodde att det bara var jag som vaknade vid 2-3 tiden och mådde jätte illa, jag brukar må lite små illa vid lunch också men det är värst vid 2-3 på natten!

Ia

Svar på tråden Illamående mitt i natten