• Tetrisan

När började ni ge era barn mjölk o dricka till maten?

När byter/bytte ni ut vattnet till maten till vanlig mjölk?

• Svar på tråden När började ni ge era barn mjölk o dricka till maten?
  • ebben

Min son är 1 år o han får vatten.

• sannapanna76

Det är inte så bra att dricka mjölk till maten oavsett hur gammal man är, eftersom det hämmar kroppens förmåga att ta upp järnet i maten. Till lunch och middag är vatten bättre, och så kan man dricka mjölk till frukost/äta fil/yoghurt etc.

• jummie

Min son var nog kring 10-11 månader då han fick lite mjölk att dricka då o då.

• Milda

Hon började få mjölk till maten när hon började på dagis vid 1,5 års ålder. Själv dricker jag alltid vatten till maten.

• Tetrisan

Kanske kan börja ge lite mjölk till gröten då? O fortsätta med vatten till middagsmaten.....?
    Känns lite nyttigare med mjölk.. ;o)

• sannapanna76

... fast jag ska ju erkänna att Vilma alltid får mjölk till pannkakorna, de gånger hon äter det. Hon ÄLSKAR mjölk, och vem sjutton vill dricka vatten till pannkakor?

• Milda

jummie: Ingen mjölk före 1 år.

• jummie

Milda: ähh det är inte gift man ger dom...det är mjölk!!! Han mår inte dåligt av det o är 22 månader idag!

• Milda

sannapanna76: oj då...jag trodde jag var den enda som visste det Överallt möts jag av kommentarer om hur himla nyttigt och viktigt det är med mjölk

• sannapanna76

jummie - Nog ingen fara att ge en skvätt mjölk runt 10-11 månader, men man ska ju undvika att ge till varje måltid såklart.

Milda - ... och det ÄR det ju, men man kan ju välja hur man ger mjölken.

Svar på tråden När började ni ge era barn mjölk o dricka till maten?