• Bisquit

Stjärnstopp, tillbakakaka. Kom igen nu sena 70 talister Och tidiga 80...

Hej!
    Kom ni ihåg när man var liten och sa olika saker till varann, retades...
    Så sa man ju alltid stjärnstopp eller tex tillbakakaka för att det där "elaka" som kompisen sa inte skulle fästa på en eller studsa tillbaka.

En annan variant var väl att skrika spegel!! Och hoppas på att det studsade bort.

Kanske lite svamligt men hoppas ni förstår. *ler*

Nu undrar jag, vad va det man sa för att "bryta" kompisens spegel eller stjärnstopp?

Och är det nån som kommer ihåg..
    Vem vill ha, säger tuppen ja!!??

Åh, barndomsminnen.....

Mvh G

• Svar på tråden Stjärnstopp, tillbakakaka. Kom igen nu sena 70 talister Och tidiga 80...
  • 78an

Jag känner igen allt du skriver, men jag vet inte vad man sa för att bryta...

Men visst är det härligt att prata gamla minnen!!! Sånt här blir man glad av och nostalgisk

• Alvi

Jojo, stjärnstopp!, SPEGEL!! och "tusen gånger mer än du nånsin kan säga!" hörs ofta i livliga diskussioner mellan mej o sambon...! =)

• Skittles 77

Pax för den!
    skoja att man har paxat allt i hela stan...

Pling plong universum
    sa vi för att markera att man hade sista ordet och ingen kunde säga något efter det..typ: Jag är bäst pling plong universum)

Smurf!
    sa vi när man råkade säga samma ord, den som inte sa smurf var tvungen att vara tyst tills den som sa smurf sa den andres namn...

Den som sa det han var det!
    sa man om någon sa tex "du är dum"....eller allra helst om någon sa: "du har fisit"...charmigt

• prayer

spegelbild tillbaka sa man å höll upp handflatan om nån "pekade fuck you"!!!=)

• Idun

Har för mig att vi också sa Smurf! när man sa något samtidigt och sen en liten ramsa typ:

A: Äpple
    B: Päron
    A&B: 1,2,3
    sen samtidigt
    A: Blå
    B: Röd

om man sa samma färg fick båda önska sig något!

och kommer ni ihåg hur låångt man kunde räkna!
    "KATTEN, MUSEN 10 TUSEN"
    "BLOMMOR OCH BLADER 10 MILJARDER"
    fanns ju massa men nu minns jag bara dessa- nån annan som minns?

• Bisquit

Ha ha, plingplong universum har jag aldrig hört.. Tror jag ska börja med det.. *ler*

Jo jag och mina kompisar brukar hålla på. Men min sambo fattar ingenting, han gick nämligen inte på dagis när han var liten. Och det blir han ju förståss retad för.

"-Ja det förstår inte du, du har ju inte gått på dagis..."

Tänk vad man lärde sig bra saker på dagis.. *ler*

• Skittles 77

Spaghetti makaroner 10 miljoner!

• Bubblan81

o alla 'klapplekar' man gjorde.... *tänker tillbaka* Nån som kommer ihåg?
    Si makaroni osv....

• Ankis71

Du menar typ:
    I Kinamockaskogen där bodde en familj
    där mamma laga maten och pappa hjälpte till(Jämställdhetsdebatten...)
    O Lillan satt på pottan och gjorde marmelad
    och då kom det en råtta och fråga vad det cad.
    Håll Käften på dej råtta,
    det angår inte dej
    för det jag har i pottan ska jag hälla över dej!
    (alt. "ska jag ge min tjej")

Svar på tråden Stjärnstopp, tillbakakaka. Kom igen nu sena 70 talister Och tidiga 80...