• längtansmamma

Hur är Ikeas bäddfåtöljer?

Funderar på att skaffa en Ikea bäddfåtölj att ställa i barnkammaren, men kommer inte i väg till Ikea på ett bra tag som det verkar. Hur är de där fåtöljerna att sitta och ligga i? Är de bekväma? Fula? de ser inte så fina ut i katalogen men de verkar så praktiska när man har lite trångt. Tänkte att man kanske både kunde ha dem till att amma i på natten och att ev sova i när lill*n flyttat ut från vårt sovrum.

• Svar på tråden Hur är Ikeas bäddfåtöljer?
  • längtansmamma

Ingen som har en sån..?

• ladyhawk

Vilken modell är det du menar? Jag har provsuttit det mesta och tyckte att Beddinge (soffa) var suverän. Fötåljen/soffan Lycksele är ok med tanke på priset. Jag märkte dock ingen stor skillnad på de olika madrasserna, men det märker man nog när man sovit en hel natt i den? Jag hoppas det var lite hjälp.

• längtansmamma

Ja, de har ju ett par modellen, någon som är en futon och någon annan sort (har inte katalogen framför mig just nu). Något som inte är större en en fåtölj i ihopfällt läge i alla fall.

• ladyhawk

Då är det nog Lycksele, kan inte tänka mig någon annan. Det är den enda av de futonliknande som finns som fåtölj eller liten soffa. De mer futonliknande sofforna föll mig inte på läppen. De är dessutom så stora. Det var Beddinge eller Lycksele som jag var intresserad av. Kolla på www.ikea.se och klicka på bäddsofforna.

Svar på tråden Hur är Ikeas bäddfåtöljer?