vilken färg i tvättstugan?
hur ser er tvättstuga ut?
vi håller på att bygga hus så vi måste välja färger o sånt nu...
hade tänkt nåt varmt honungsgult kanske, vad tror ni om det?
vi håller på att bygga hus så vi måste välja färger o sånt nu...
hade tänkt nåt varmt honungsgult kanske, vad tror ni om det?
Jag ska måla om tvättstugan i vårt nya hus, det är i en källare, och jag har tänkt mig en fond i antingen turkost eller varmt rött och till det vitt på resten. Får se om det blir så men jag tycker att det kan vara fräscht i en tvättstuga.
tvättstugan tror jag blir fint med en ljus färg, om det inte finns några fönster så blir det ännu bättre.
jo det finns fönster
turkos låter ju fint!
Vi har ljusblå målade väggar och mörkblå plastmatta på govet.
(Nog det rum i huset jag är minst nöjd med...)
Jag skulle valt en varm färg som man blir glad av....inte så kul att stå där alla gånger....hi,hi
Vi har gult i vår tvättstuga och det känns inte bra. Vet inte varför men det känns liksom lite smutsigt och kvalmigt...
Anna Pannas tips om en turkos fondvägg kändes helt rätt för mig! Tror jag vill ha liknande färger i tvättstugan som badrummet och då gillar jag lite kallare färger åt vattenhållet.
kanske hallonröd? kan det bli bra?
Hallonrött låter fint!
Jag tror att gult mer och mer kommer försvinna. Turkost är jättefint.
vikingafrun, menar du modemässigt?
Vi har mintgrönt. Men en tapetbård i mitthöjd med tvättlina på. Hittade bården bland barntapeterna. Den går i liknande grön nyans men har en vinröd klänning på sig så skåpdörrarna där vi ställer rengöringsmedel och sådant bakom passar in. Golvet är beige/sandfärgat, som skjortan på klädstrecket...
Rött låter också jättefint!
Nu ska jag lägga ner för idag, lycka till med färgvalet!
Vi har precis köpt hus och har en riktigt mörk och grå källartvättstuga.
Vår tvättstuga ska kännas sommar!! Jag är inte mycket för beiga, varma toner i sådana här rum. Gärna i sovrum vardagsrum, men i tvättstugan vill jag inte käna mig avslappnad och lugn utan pigg och glad om ni fattar. Då passar det bättre med glad färger utan att för den delen vara skrikiga och grälla.
Jag har tänkt köpa ett riktigt sprudlande glatt vår-växt-blad-grönt-tyg. Typ stora löv eller blad på. Hänga tyget under en lång bänk och kanske som tavla på en av väggarna. Sedan ta någon av de nyanserna av grönt som finns i tyget, bryta till färg och måla åtminstone en av väggarna i samma. Resterande väggar vita och golvet ska antingen målas mellangrått eller mörkgrått.
Sedan ska jag klippa en bit sån grön balkongmatta som matta, ställa dit en skön korgstol, mycket ljus i form av takbelysning och en bandspelare/radio.
Helst hade jag också haft en vägg bakom tvättmaskinen helkaklad i vitt, och trallgolv i trä, men det blir nog för dyrt.
Vi gjorde klar vår tvättstuga i helgen och en bild finns nu i mitt galleri. Det saknas kakel (ska ha svartgrå mosaik)och ett vitt överskåp över vattenkranen bara...
Jag valde kritvita väggar och mörkgrå matta och vi är jättenöjd. Väljer att variera accesoar färger istället. Just nu är det rött. Men kan mycket väl bli något annat till våren.
Brukar vanligtvis välja varma färger, men tvättstugan ville jag främst ha fräsh så därför valde jag en obruten väggfärg...