• Smultronbullen

Var finns fina chokladpraliner i Stockholm?

Hej!

Var finns det goda fina praliner att köpa styckvis i Stockholm? Gärna där de förpackas vackert också, i fina askar!

Personen som ska handla bor i Tyresö, kanske finns något i närheten?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Var finns fina chokladpraliner i Stockholm?
  • Smurfas

NK eller Chokladfabriken på söder!

• Sallisen

Säger som Smurfas: Chokladfabriken på söder... MUMS!

... och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Minnet66

Jag handlade på "Pralinen" i Stockholm i fredags. Ligger på Drottninggatan 112. Mycket goda!

• ATA

Ejes choklad på Östermalm är toppen!

• Duckan74

Nk bl a, så finns det en affär högt uppe på Drottninggatan, heter typ Chokladhuset, de har mycket att välja på.

• snart tre

I innerstan rekommenderar jag Robert E:s Choklad på Odengatan (invid Odenplan). De har fantastisk choklad.

Samma gäller NK.s chokladavdelning...mmm

• Duckan74

Minnet66, så heter det ja, inte Chokladhuset!

• snart tre

Varsågod:

Ejes Choklad
    Erik Dahlbergsgatan 25
    Egen tillverkning sedan 1923 och kunglig hovleverantör. Ett stort antal praliner vilket kan få den mest inbitne chokladälskaren att bli velig. Favoriter hittar man dock snabbt. Även ett stort utbud för diabetiker och allergiker.

NK Konfektyr
    Hamngatan 18-20
    Egna praliner som den berömda NK-minten, Irish cream, champagne- och limetryffel och många andra. Har också ett stort utbud av Valrhona, Godiva och Guylain. Till påsk finns pralinfyllda ägg tillverkade helt i choklad. En storsäljare bland de egna pralinerna är tryffeln för diabetiker.

Pralinhuset
    Drottningatan 112
    Pralinhuset har ett bestående sortiment av ca 220 sorters färska praliner och tryffel, varav 40 sorter är nötfria. Choklad i snygga och annorlunda förpackningar. Stora choklad skulpturer on display är specialiteten.
    Pralinhuset»

Les Chocolats, Storgatan 25
    Detta lilla chokladtempel med tjusig kristallkrona i taket är även cafeteria. Man kan få varm choklad gjord av pellets med 75 procentig kakakohalt. Les Chocolats praliner kommer i första hand från franska Valrhona och Michel Cluizel.
    En del också från Robert E, som snart har egen butik på Odengatan.

Chokladfabriken, Renstiernas gata 12
    Chokladfabriken på Söder är befriande chosefri. Ung personal och unga gäster präglar butiken som också är fik med varm choklad på menyn.

Gamla Stans Konfektyrbutik Västerlånggatan 26, Stockholm

Boutique de Chocolat Tyska Brinken 24, Gamla Stan, www.chokladbutik.se

• snart tre

Men himmel vad sugen jag blir nu.....

• Duckan74

Ja, måste nästan gå iväg och köpa mig en chokladkaka av nån sort!!

• Smultronbullen

Oj, vad fort det gick :)

Tack så mycket!

• Madam

denna läggs till bland favorittrådarna..sen ska det ut och botaniseras i sthlm

Svar på tråden Var finns fina chokladpraliner i Stockholm?