Lidingö
Är det ngn som bor på Lidingö eller i närheten av Lidingö som väntar barn? Själv bor jag på ön och väntar mitt första barn i maj.....
Är det ngn som bor på Lidingö eller i närheten av Lidingö som väntar barn? Själv bor jag på ön och väntar mitt första barn i maj.....
Hej Lipa!
Grattis till magen! Bor på Lidingö och är i v8. Kan tyvärr inte berätta vem jag är och var jag bor än, för än så länge har vi inte berättat för ngn förutom våra familjer om graviditeten. Lovar att höra av mig när allt är "officiellt"...
Ska på mitt första besök till MVC på torsdag...spännande!
Lycka till!!
Hej Lip & Salma,
Jag bor också på LÖ och är nu i v.19 (BF 5 Juli)
Går ni på MVC på Lö sjukhus? Jag går där, har Åsa Lundin som barnmorska. Vi har vart på vårt UL och det ser ut att bli en liten pojke.
Tränar ni ngt nu under graviditetn och isåfall var?
Hej MID!
Ska på inskrivning på MVC L:ö sjukhus imorgon
Spännande!!
Min barnmorska heter Rita.
Fick du göra ngt VUL innan du gjorde UL? Jag läser om "VUL" överallt här på FL men har inte hört ngt om det för egen del.... måste fråga imorgon.
Ja, jag tränar regelbundet (c 1-2 ggr/veckan) på Coacha som ligger i Kungliga tennishallen.
Lycka till så kankse vi hörs !
Hej på er !
Jag bor oxå på Lidingö och väntar mitt första barn. Jag har bf
den 3 maj.
Vad roligt med andra mammor på Lidingö. Även jag har Åsa som bm
Jag gjorde ett VUL någon vecka efter inskrivningen. Vi bokade en tid för
det då.
/Carolina
Hejsan!
Jag bor också på Lidingö/Rudboda. Har funderat mycket på när jag kommer att vara mammaledig och oroat mig för att vara "ensam" eftersom jag är nyinflyttad och inte känner någon på Lidingö förutom mina svärföräldrar. Jag går hos MVC Mama Mia på Karlav och är jättenöjd med dem. Men är det någon som vet hur det ser ut sen - dvs när man ska till BVC med bebben och om det finns sk mammagrupper? Jag är i v 22 och har fått BF 8/6 - första barnet och jag är 30 år. Är det någon som vet om det finns någon mammavattengympa på Lö?
Oj vad kul! Vi är ju nga Lidingöbor
Ska bli väldigt kul att se om ngn av oss hamnar i samma föräldragrupp. Slutar väl med att vi alla sitter på Princess och äter bakelser med våra små till sommaren *ler* Vi får väl styra upp en liten fika innan dess och byta lite erfarenheter av våra graviditeter... Kram på er!
Hej hej, jag är också från Lidingö. 26 år och det här är första barnet, som är beräknat till 12 juli. Ska på UL vid Odenplan på måndag, lite pirrigt och nervöst. Går också hos Åsa. Mig kommer ni DEFINITIVT träffa på Princess, jag bor vid centrum.
Hej
Jag bor också på Lidingö och ska ha mitt andra barn i september.. Jag har Ann-Lis som barnmorska. Kul med några andra från samma ställe...
Vad kul med så många som bor på Lidingö ska ha mitt första den 16 april, kan vi inte ta och ordna en fika träff. Var den som skrev tråden om sthlmträffen den 31 jan och det var jätte trevligt. Vet inte om jag kommer att gå någon föräldragrupp tycker det var så dumma tider min sambo kan omöjligt ta ledigt på morgonen/ fm känns inte så kul att gå själv.
Flyttar upp..
Vilka av er har fått tid för föräldragrupp? Själv så ska jag den 22/3 klockan 15.00.....
Hej "Lipa"
Jag tror vi kommer hamna i ngn grupp ngt senare då BF för oss är 5 Juli men jag tror att en tjej från mitt jobb ska gå i denna grupp, hon är beräknad nångång i Maj och hon är supertrevlig. Vet du hur pass viktig info dessa kurser ger? Måste man gå dem eller undrar om man kan läsa sig till de mesta? Jag tror inte min sambo kommer kunna gå om det bara är dagstider.
Jag skall på samma föräldrargrupp, den 22/3 kl 15,00