• Nallemajatjejen

Färdiga kålrotslådor, vart köper man dem?

Finns de i vanliga matbutiker?

• Svar på tråden Färdiga kålrotslådor, vart köper man dem?
  • LinaoMatilda

japps, iaf i de större

Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
  • Nallemajatjejen

Vad bra då kankse jag inte behöver göra egen och frysa in i alla fall
    Ringde precis min morbror för att höra vad det var för låda de brukar ha (hans sambo är finsk) och då sa han att de brukar köpa dem färdiga och det är ju den som jag har smakat på och tyckt varit god
    Så typ ica kvantum borde ha?

• LinaoMatilda

i gbg köpte jag dem (brukar ha morotslåda också) på coop forum. men ica kvantum har säkert också
    jobbigt att göra hemma och de köpta är goda

• kidA

mmmmm morotslåda. klart en favorit på julbordet (finsk familj) kålrotslådan är skitäcklig ju

nya bilder på noah.lurig.se/
  • Nallemajatjejen
    kidA skrev 2006-12-12 15:31:56 följande:
    mmmmm morotslåda. klart en favorit på julbordet (finsk familj) kålrotslådan är skitäcklig ju nya bilder på noah.lurig.se/
    Tycker precis tvärt om
    LinaoMatilda skrev 2006-12-12 15:30:16 följande:
    i gbg köpte jag dem (brukar ha morotslåda också) på coop forum. men ica kvantum har säkert också jobbigt att göra hemma och de köpta är goda Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
    Det här är en STOR ica kvantum utanför gbg så den borde ju ha
    Annars får vi åka till coop. Vet du vad det var för märke? är den i frysdisken eller?
  • LinaoMatilda

frysdisken brukar de nog vara eller iaf kyldisken (här i finland är de i kyldisken men har för mig att de är frysta i sverige) Brukar vara atria eller saarioisten

• Nallemajatjejen
    LinaoMatilda skrev 2006-12-12 16:16:25 följande:
    frysdisken brukar de nog vara eller iaf kyldisken (här i finland är de i kyldisken men har för mig att de är frysta i sverige) Brukar vara atria eller saarioisten Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
    Står det på svenska på eller vad heter det på finska?
  • LinaoMatilda

står nog på båda språken

• JolinesMamma

Jaaaa nu ska jag också köpa! Har försökt beskriva för min man vad min farmor (finska) brukade laga och nu ska han få smaka! Mums mums!!

Svar på tråden Färdiga kålrotslådor, vart köper man dem?