Huskur mot urinvägsinfektion?
Min brors tjej har gått och åkt på urinvägsinfektion och är kissnödig hela tiden.
Läste här på FL att nån tipsa om huskur med äppelcidervinäger.
men hur mycket ska hon ta om dan?
Tacksam för svar.
Min brors tjej har gått och åkt på urinvägsinfektion och är kissnödig hela tiden.
Läste här på FL att nån tipsa om huskur med äppelcidervinäger.
men hur mycket ska hon ta om dan?
Tacksam för svar.
Tyvärr har jag aldrig provat jppelcidervinäger, så jag vet inte..
Annars kan JOKKs drycker eller C-vitaminrik Apelsinjuice vara bra!
Har för mig att man kan dricka tranbärssaft.
tranbär lr citron har jag hört!
Massa sur dryck typ tranbärsjuice eller citrondricka.
Du kan dricka vad du vill, sålänge det innehåller en hel del C-vitamin väl?
Skorpionen: nja, jag tror att det är ph-värdet (surhetsgraden) som är avgörande. Men vitamin C är ju askorbinsyra och alltså surt så det kan ju funka.
Har hon gått till läkaren och fått pencillin? Annars ska hon ju definitivt dit först. OSB OSB! Alla tips ovan är i förebyggande syfte mot UVI inte behandlig för det!
Citronvatten är jätte bra och man ska dricka det flera gånger per dag, går det dock inte över efter ett par dag ska man söka läkarhjälp så att infektionen inte förvärras.
Jag frågade min läkare, efter att jag åkt på den ena urinvägsinfektionen efter den andra.
Han sa att det här med sura saker inte hjälper, då skulle man få dricka mängder.
Man kan förebygga urinvägsinfektion när man börjar få känningar med JOKK´s tranbärsjuice (det var något med det röda ämnet där i)men har man redan fått det så är det ingen idé att dricka då behöver man antibiotika.
Har man massa problem med urinvägsinfektion finns det tabletter man kan få som man äter dagligen eller så kan man göra en gyn undersökning för det kan vara så att urinröret är lite böjd och i själva "böjen" samlas det bakterier.
Det var vad han sa iallafall.
Hmm bara för jag läst här på FL så va hon iväg och köpte äppelcidervinäger..*suck*
Hon vägrar gå till läkarn det är de...
Vad kan hända om hon låter det fort gå bara?
Går hon för länge med det så kan det gå upp emot njurarna, hände mig och det var inte alls kul.
Varför vill hon inte gå till läkaren? Det är ju bara ett enkelt kisseprov som behövs.
Tror faktiskt man kan köpa stickor på apoteket och pröva själv hemma.
Jag har oxå haft problem med UI innan, och jag pimpla litervis med citron vatten.. man ska börja dricka direkt när man känner första sympt!
Givetvis ska man gå till läkaren om det inte går över efter nån/några dar!!
JOKK tranbär har hjälpt mig men man måste dricka massor med vatten också!!!