• Kejo

Permanenta håret?

Är lite sugen på att permanenta håret men har noll koll på vilket resultat man kan förvänta sig.

Är det bara småkrulligt eller är det möjligt att få stora lockar, som gränsar till vågor?
    Jag har självfall nu och vill absolut inte ha krulligt hår. Vill egentligen bara förstärka mitt eget självfall. Har gjort en volympermanent förut, men det blev ingen skillnad.

Vore kul att se bilder på någon som har permanentat håret...

• Svar på tråden Permanenta håret?
  • Kejo

Alltså inga krulltottar på FL?

• Deej

Jag har permenentat mitt hår i juni i år och nu har jag mer självfallsaktigt hår. Från början var det mer som korkskruvar, men det var min frisör som bestämde storleken på spolarna och jag tror att så länge det finns storlek på spolar så kan man få precis de lockar man vill ha. Vet dock inte hur olika de håller. Jag ska iaf helt klart permanenta mitt hår igen! Trivs så mycket bättre med permanentat hår än mitt spikraka...

• Kejo

Kul att höra att det finns folk som permanentar sig. Så sällan jag hör om det så jag trodde att det bara var jag som vill egöra det.

Tack för svaret

• mosterYster

Jag har också falska lockar (permanent). Bilder finns i galleriet - jag är INTE småkrullig och det håller tills det växer bort för mig. Jag brukar göra en ny permanent varje sommar, så att jag slipper en skarv i hårbotten som är rak.

• Deej

Hhi! Jag håller med! Jag tror jag ställde en fråga här före jag permanentade mig men det var inte så mkt svar där heller :)

Men jag är supernöjd, har permanentat mig på en damfrisering (mammas frisör) för en billig peng och det blev riktigt bra. Tyvärr så bor jag så långt ifrån att det kommer kosta mig en halv förmögenhet denna gången men det är det värt! :)

Önskar dig lycka till med permanenten och Gott Nytt År

Svar på tråden Permanenta håret?