• Oscann

42 år och väntar mitt första barn!

Hade faktiskt räknat bort mig själv som mamma till ett eget barn. Tänkte att jag får bli den engagerade fastern eller en viktig vuxen i något barns liv istället, men saker blir aldrig som man tänkt sig. I våras träffade jag en fantastisk man och därefter har allt rullat på i racer fart. Är nu gravid i vecka 16. Finns det några fler äldre förstföderskor?

• Svar på tråden 42 år och väntar mitt första barn!
  • RonjaRovardotter

Grattis!!
    Själv fyllde jag 35 månaden efter min son föddes, han är mitt första o enda barn, o min ögonsten föddes i maj i år.

• Nea76

Stort grattis!!! Det är för få över 30 på det här forumet tycker jag. :D

• Amatea

Hej & Grattis! Jag fick barn som 37-åring (IVF) och 39-åring. Min bm hade haft en kvinna som var 47 när hon fick sitt första barn.
    Tror nog att det finns fler äldre gravida men de huserar kanske inne på *väntar barn*.
    Lycka till!

• Lisa3

Grattis! Jag fick min son tre veckor efter min 40-årsdag så visst finns det fler äldre mammor. Och jag och min sambo ska till Sophiahemmet i början av januari för att få hjälp med ett syskon till sonen och då har jag precis fyllt 41. Jag känner mig inte speciellt gammal varken i kroppen eller knoppen men visst finns det de som tycker att man är oansvarig som får barn sent i livet.

• vill ha fler barn

jag är 38 och väntar 3:e barnet. fick en son för 1½ år sen och det gick mycket bättre än när jag fick första barnet för 11 år sen. Jag var orolig för att vara en gammal mamma men jag mådde mycket bättre både fysiskt och psykiskt, behöll vikten, kunde amma, hade ingen foglossning, bara mös under både graviditet och under spädbarntiden.

nu myser jag ännu mer!

• Tottelina

Grattis, vad härligt!

• Hopey

fyller 40 i april, är i v9... det är första barnet för mig, om jag inte räknar in alla tidiga missfall jag haft. är gärna med och följs åt - kanske mer inspirerad efter v12 när värsta oron lagt sig. mår bra fysiskt hittils, men har grymma humörsvängningar...

• nallensfynd

vad härligt med äldre mammor!!!! själv var jag 37 och 39, när jag efter 15!! år fick mina barn!! det går bra det här!! det känner jag! lycka till!!!! åsa

Svar på tråden 42 år och väntar mitt första barn!