Min mamma är så snål..
Nu är det så att jag är gravid och min "kära mor" är glad över det men verkar ändå veta begränsningen av hennes lycka. Jag studerar fortfarande, men blev nyligen av med mitt studiebidrag pga att jag är deprimerad, pluggat hemma istället, och inte fått ihop tillräckligt med procentull närvaro. Jag lever alltså på 0,00 kronor i månaden fram tills att min föräldrapenning kommer. Jag har varit tvungen att bo hemma eftersom jag aldrig skulle ha råd att ens dela en lägenhet med min pojkvän med mina ynkiga 1050 kronor i månaden.
Nu iallafall så har jag en tid för köns-UL som kostar pengar såklart, 260 kronor om 2 dagar. Min farmor har lovat mig 1000 kr ifall jag hjälper henne att flytta, och jag får pengarna i förskott på lördag, då hon får pengar. Så jag bad min mamma om ett lån tills dess, alltså 2-3 dagar kan man säga. Hon sa blankt nej och att jag inte kunde "simma i lyx" och gå på ultraljudsundersökningar eftersom jag inte har några pengar alls. Jag förstår vad hon menar, att jag ska börja ta ansvar för mig själv och min ekonomi - men tro mig jag pluggar ihjäl mej för att hinna ifatt det jag har missat i skolan och försöker verkligen få tillbaka mitt studiebidrag. Jag har frågat kompisar, min pojkvän, alla jag känner om de har pengar att låna ut. Jag brukar aldrig låna pengar men de få gångerna jag har gjort det har jag betalat tillbaka på en gång + att jag ALLTID säger ja till att låna ut pengar.
Jag kan inte hjälpa att känna att min mamma är en j*vla häxa som inte kan låna ut pengar i 2 dagar, hon kommer inte ens att sakna de dryga 250 kr de två dagarna. Har haft raseriutbrott och jag känner bara att "allt är förstört" eftersom jag fick den här tiden för lite dryga 4 månader sen och inte har tid att vänta på att en ny tid blir tillgänglig. (Jag har inte fått studiebidrag på 4 månader och levt utan pengar ska tilläggas)
e hon snål eller är det bara jag som e bortskämd?